Snart två barns mamma !

Alla inlägg under april 2014

Av Ninni Laurila - 25 april 2014 06:25

Fredagen börja med sovmorgon till i alla fall 20 i 6 inte dåligt. ;) då busa och lekte vi en stund innan vår frukost som blev gröt för oss båda . Nu sitter jag i soffan och Tilda försöker hitta på en massa bus som vanligt. Snart dags att klä på henne och mig sen ska jag lämna Tilda hos pappa och ta en pw med hunden då jonatan åkte klockan halv 2 i natt och ska vara på en kurs hela dagen. Så idag blir de nog bara mamma och dotter mys hela dagen. Vid 11 ska jag åka till Söderbärke och träffa Tildas kusiner och suss väldigt trevligt ska de bli :) sen får vi se vad vi hittar på resten av dagen och kvällen :)

Av Ninni Laurila - 24 april 2014 14:53

Idag började vi dagen klockan 05.00 ^^ jag var riktigt jävla trött men bara att gå upp. Vi lekte och åt frukost å vid halv 8 somna prinsessan igen och jag med faktist (y) sov till klockan 09.15 så väldigt skönt :)) då lekte vi och sedan åt vi lunch innan vi åkte hem till Pernilla där vi vart tills nu. Mysigt med en massa prat och sol :)) nu sover Tilda igen och jag sitter ute i solen :) när jonatan kommer hem blir de crosstrainer och styrke pass här hemma :)) sen ska jag försöka hinna med att tvätta och bara mysa innan jonatan i natt åker på någon kurs så vi får se när han kommer hem imorgon ! Ha en bra dag

Så himla mysiga ??

Av Ninni Laurila - 23 april 2014 18:18

Snart dags att sola lite (y)

Av Ninni Laurila - 23 april 2014 06:25

Efter Tilda sov hos mamma och pappa i söndags så har hon börjat vakna klockan 05.00 istället för 06.00-06.30 De är bara att gilla läget . Vi brukar vara vakna till 07.00 sen sover Tilda ett litet tag igen . Nu har vi redan hunnit med en varsin frukost Tilda åt gröt som alla andra dagar och jag fixade stekta ägg och en avokado till mig och så klart en kopp kaffe. Nu har jag nyss tvättat ansiktet och borstat tänderna på både mig och Tilda så nu sitter vi i hennes rum och leker. Sen efter Tilda sovit hoppas jag pappa kan ha henne en stund så jag kan gå en långpromenad med troy ! Senare idag ska jag i alla fall träffa Zaara och förmodligen Julia å barnen (y) sen får vi se vad som mer händer !

Himla gott :)

Av Ninni Laurila - 22 april 2014 19:05

När jonatan kom hem gick jag ut och sprang och de blev 5,3km på 33minuter och de är jag stolt över då jag inte tränat kondition på 3månader och inte tränat överhuvdtaget på typ 2! Nu har vi nyss lagt Tilda och jonTan är ute och springer nu :) samma runda som mig. Spännande och se om vi är jämlika nu innan vi ska vara med på stadsloppet i slutet av maj :). Idag blev de chilikornkarne till middag , mycket gott och två matlådor blev de också (y) nu tänkte jag gå ut och fixa i trädgården :) ha en bra kväll !

Av Ninni Laurila - 22 april 2014 03:24

När man vaknar mitt i natten de är då tankarna kommer, tankarna om att man skulle bli tvåbarnsföräldrer men ödet ville annorlunda. Jag känner mig starkare än någonsin men de gör ändå ont, ont i kroppen av att graviditeten är över.. Men en vacker dag då ska Tilda få ett syskon men de blir nog dock ej på 2 år kanske. Har ju bestämt mig för att plugga ! Men skulle jag bli gravid innan så är de så inget mig emot förutom att man kommer bli orolig då ! Detta vi vart med om önskar jag att ingen skulle behöva gå igenom . Att vara gravid i 3,5månader sen få veta att bebisen inte lever är verkligen inte kul. De tog så hårt på mitt psyke att jag var rädd att jag skulle bli knäpp, men jag reste mig och nu känner jag att jag kan leva igen. Men tankarna kommer alltid att snurr, vissa dagar kommer alltid vara jobbigare än andra. Nu ska jag försöka satsa på mitt mål som just nu är att ta mig igenom stadsloppet den 31maj då träning vart min hobby innan graviditeten så jag tror de kan hjälpa mig igenom detta lättare ! Var ute och sprang i söndags för att se hur mycket jag orkade och jag orka i alla fall 3,86km på 22,5min så jag är stolt ! Jag har inga höga krav på mig inför stadsloppet då jag har lite mer än en månad på mig att träna. Fina fina ni jag hoppas ni tror på mig för jag behöver ert stöd för att orka ! Jag önskar er all gott ! Dags att försöka sova igen <3 ALL KÄRLEK TILL ER!

Muskler väx :))

Av Ninni Laurila - 21 april 2014 15:44

Sitter just nu på bingo med alla kärringar . Alltid lika kul ;) .. Den 12 maj är de dags för bilbingo och de längtar jag efter . Tilda och jonatan är hemma och busar och när jag kommer hem är de dags att lägga Tilda för natten och då ska vi fixa kvällsmaten som blir kåloudding :) mums ! Ha en bra kväll alla fina !

Mina fina <3

Av Ninni Laurila - 21 april 2014 10:21

Tilda har vart jätte duktig hemma hos mormor och morfar där hon sovit :) vi hämtade henne halv 9 då blev vi serverad gröt hos dem :) gott då jag ska ta tag i kosten och träningen nu :) vi kom hem för 40minuter sen och då somnade Tilda ! Jag passa på att styrketräna 20minuter i alla fall och jonatan åkte upp till Ludvika för att simma . Vi hann till och med en 40minuters promenad i morse då vi gick upp halv 8 :) nu ska jag busa med Tilda sen när jonatan kommer hem ska jag ställa mig på crosstrainer ett tag och efter de en dusch och protein drink! Sen ska vi hinna storhandla innan jag ska på kärring bingo ;) sen får vi se vad dagen erbjuder !

Ovido - Quiz & Flashcards