Snart två barns mamma !

Alla inlägg under maj 2015

Av Ninni Laurila - 31 maj 2015 21:10

En underbar helg har vi haft :) igår var tilda med morbror matias, tant michelle och kusin Alexander till furuvik. Jag, Jonatan och Wilda gick en promenad, hälsa på Alexander och Jennifer å storhandla innan vi åkte hem och då träna jag innan tilda kom hem. Hon var överlycklig över att ha sett apor och kängurun :) helt underbara människor vi har i våra liv <3 när hon berättar åt vi mat sedan var de dags för henne att sova. Sjölv åkte jag och umgicks med linn i två timmar och de var underbart <3 när jag kom hem blev de mys med Wilda och jonte framför gladiatorerna sen gick vi och sov. Idag har vi fira morsdag på alla sätt och vis och träffa många i från tildas pappas sida (y). Nu på kvällen tog jag med brorsan på en cykel tur :) nu ligger Wilda och sover och jag ska göra desamma! Natti.

Av Ninni Laurila - 29 maj 2015 19:48

Idag vakande jag upp klockan 06.00 av Wilda som ville ha mat så ammade henne och sedan somna hon igen. Jag sa till Jonatan att dem får sova vidare så passade jag på att gå ut och gå själv utan barn och hund. De var behövligt och väldigt skönt! Kom hem klockan 07 igen och hoppade då in i duschen och sedan fixade jag mig och sedan vaknade Jonatan Wilda då åt vi frukost sen städa vi här hemma. Vid halv 9 ringde jag mamma och skulle kolla om dem vaknat och som vanligt sov tilda fortfarande! Hon vakande klockan 9 och de har hon aldrig gjort hemma men hon gör alltid de där hemma. Så vid 9 åkte vi dit och myste tills vi skulle till BVC med Wilda för att kolla hennes navel och tilda följde med och de gick bra! När vi kom hem därifrån såg tilda sin lekstuga hon fått av oss och hon sken upp som en sol och sprang dit och där var vi fast tills Bobbo kom. Sen vart de lunch och fika innan tilda skulle sova! Efter tilda sovit åkte vi på marknad men de var inget att hurra för! Tilda fick ett par arbets byxor i alla fall! Sen har vi bara busat här hemma :) med mormor, alex och jonna. Nu sover tilda gott och Wilda med så vi får se om jag ska sova eller om matias och michelle kommer hit och spelar :) ha en bra kväll!

Av Ninni Laurila - 28 maj 2015 15:57

En torsdag utan tilda och de är så himla tyst här hemma. Vi busade en del i morse innan jag körde henne till dagis. Efter de tog jag en pw med mamma och Wilda sen har dw vart lugnt tills jag hämta tilda från dagis. Då skulle hon direkt till mormor och morfar å sova. Mamma jobbar borta varannan vecka så dd veckor hon är hemma brukar hon få sova hemma hos dem en natt. Jag åkte i alla fall bara dit och lämna henne efter dagis sen for jag och Wilda hem. Vi har hunnit bakat till vår syndar dag imorgon, vi har även hunnit startat en tvätt och disk maskin och nu slockna hon i min famn. När Jonatan kommer hem ska vi åka och köpa en tidigt födelsedags present till tilda sen ska vi äta ute. När vi kommee hem ska jag styrketräna och sedan ta mig en dusch! Ha en fin kväll!

Av Ninni Laurila - 27 maj 2015 21:26

Min familj är mitt allt utan er har jag verkligen inget <3 skulle jag inte ha er skulle jag vara ensam så ensam. Ibland saknar man att ha vänner men jag orkar inte ha låtsas vänner som bara hör av sig när de passar dem och aldrig kan skriva ett litet sms och fråga hur man mår eller vad man gör. De är alltid jag som ska göra de. Hoppas få binda kontakt med nya vänner inom en framtid.

Av Ninni Laurila - 27 maj 2015 13:00

Idag vakande vi klockan 06.00 vil alla gick upp och fixade oss tillsammans. Jonatan fixade han och Wilda och jag fixade mig och tilda. Vid kvart i 7 packade vi med frukosten till mormor då tilda alltid ska dit innan dagis. Så vi åkte dit och åt frukost och busa innan dagis, vid halv 9 amma jag och sedan fixa jag på oss kläder för att åka till dagis och lämna tilda. Tilda älskar verkligen dagis så de är bara att lämna henne där och så vinkar hon bara hej då. Jag och Wilda åkte hem och böt om till en promenad. Vi gick 5,5 km med ett stopp hos mamma för att mata Wilda. Sen gick vi vidare hem där vi fick kaffe besök av Sylvia och jag åt min lunch. nu ligger vi i sängen och väntar på att få hämta tilda på dagis sen styr vi bilen mot mamma igen då tilda säkerligen vill bada med na i bubbel poolen. Sen får vi se vad vi gör i kväll jag ska i alla fall promenera med hunden och mysa framför tv:n..

Av Ninni Laurila - 26 maj 2015 13:41

En underbar morgon som började hos mamma då tilda saknat mormor så himla mycket! Vid 9 körde jag henne till dagis och själv åkte jag och Wilda hem och bytte om och tog oss en promenad innan vi städa hemma. Efter de blev de lunch och sedan åkte vi hem till mamma igen där vi har sovit en stund. Nu ska jag hämta tilda sen blir de mys hos mormor tills jonatan slutar. Sen får vi se vad vi gör hela kvällen. Jag ska i alla Fall hinna med ett styrke pass. Hoppas ni får en bra dag!

Av Ninni Laurila - 25 maj 2015 22:43

En härlig måndag! Mys med familjen hela morgonen innan de var dags för mig att åka till frisören för att bli brunett (y) blev faktiskt nöjdare än vad jag trodde jag skulle bli så ni får de vara så här ett tag i alla fall :) Jonatan hade skött sig glant med Wilda och tilda sov hemma hos morfar <3 när jag kom hem tog vi en promenad och hämta tilda och sen blev de bus och mys med michelle innan maten och sen la jag tilda för att sedan åka på bingo med michelle. Jonatan ha skött sig jätte bra och jag är så stolt över han :) Nu väntar jag på att Wilda vill ha mat så jag kan tömma brösten innan jag sover. Imorgon får vi äntligen träffa mamma <3

Av Ninni Laurila - 24 maj 2015 19:32

En härlig morgon med en mysig frukost med familjen <3 efter frukosten klädde vi oss och tog en promenad tillsammans <3 vi stannad då vägen hem och handla lunch! Som vi sedns bjöd barnens kusiner och farbror med flickvän på :) blev hamburgare med bröd och korv med bröd :) sen vart de en massa bus och när dem åkte hem lekte jag och Tilda i sandlådan en stund tills pappa kom och hälsa på då drack vi kaffe och myste. Vid 6 blev de läggdags för Tilda och jag tog mig en cykeltur. Nu ligger jag uppe i sängen och matar wilda sen sover nog hon gott då hon bara sovit 1,5 Tim mellan 06.30-17.30 Jag får väl glo runt på telefonen ja (y) .. Lär bara säga att jag har världens underbaraste tjejer och en helt underbar sambo som imorgon vill ha tjejerna själv på kvällen så jag kan åka på bingo. Helt underbart <3

Ovido - Quiz & Flashcards