Snart två barns mamma !

Alla inlägg under juni 2015

Av Ninni Laurila - 30 juni 2015 06:03

alltså orkar inte idag vaknade Tilda klockan 5 jag är med död än levande . Och helt plötsligt kom hon på att hon skulle sova igen nu så undra om man kanske ska försöka sova själv också ? Hm !! Idag blir de i alla fall att sola hemma hos mamma Om solen visar sig och sedan umgås med Lollo och barnen vid två tiden . Idag ska Tilda sova hemma hos mamma och pappa och då ska jag passa på att sova ut imorgon ! Sen på tor drar vi iväg med husbilen och de ska bli så himla mysigt :) hoppas ni har en fin dag

Av Ninni Laurila - 26 juni 2015 20:17

Veckorna går så himla fort ! I onsdags var vi till badhuset och igår blev de en massa bus med Zaara, Edvin och enja. Idag började morgonen halv 7 då Tilda vaknade . Jag och hon han mysa och busa själva en stund innan syrran vakande . Då blev de frukost sedan fixade vi oss och gick ut och lekte innan jag beslutade att åka hem till min mormor då de var för kallt ute .. Tildas kusin var hemma hos henne så vi åkte dit ! Där var vi kvar i 2 timmar innan vi Åkte hem och laga lunch ! Efter lunchen somnade Tilda gott och wilda också så då fick jag dricka kaffe i lugn och ro med Sylvia som kom på snabb besök ! Sen vakande båda barnen och då myste vi och busa innan kusin Alex kom hit ! Då klädde vi alla oss och åkte hem och vänta på min mamma och pappa (deras mormor och morfar) som vart på en weekend. Dem fick som vanligt en massa presenter ! Vid halv 4 skulle mamma till doktorn så vi åkte hem och busade tills Jonatan kom hem då stack jag ut På en cykel runda och dem andra fixade maten . Så när jag kom hem var maten serverad och efter maten la vi Tilda och Alex fick sätta sig och spela och de gör han ännu jag ska lägga mig och sova med wilda :) imorgon ska jag stå på gammelgården i Ludvika och sälja en massa skit

Av Ninni Laurila - 23 juni 2015 19:40

En undebar tisdag som började med morgon mys innan jag lämna tilda på dagis. När jag lämnat henne hade jag ångest! Dem hade bara två avdelningar öppna så tildas solstråle hade dem delat på och tilda hade inga vänner med Sig så jag kände direkt att hon skulle få va ledig i 7 veckor så nu har hon gått på sommarlov. När jag lämnat henne åkte jag och lämna tilda hos moster jonna så tog jag en pw på 40 minuter själv och de var välbehövligt. När jag kom tillbaks tog jag en kaffe innan vi åkte hem och åt lunch sen drog vi till affären och handlade lite och även lite saker från apoteket. Sen åkte vi hem och lämna de innan vi for tillbaks till jonna och alex och då somna Wilda men dock bara i 20 min. Sen blev mys innan vi alla hämtade tilda på dagis och sedan blev de ute lek för deras del och jag å jonna styrke träna. Sen blev de kvällsmat tillsammans innan vi cykla 12km. Nu har jag duschat och ligger å myser med Wilda innan hon ska sova. Tilda sover sen 20 min tillbaks. Ha en fin kväll.

Av Ninni Laurila - 21 juni 2015 11:18

Efter en härlig helg med nästan hela familjen pettersson är vi nu hemma och tillbaks till rutinerna. I torsdags vart de massa bus vid stugorna och på fredagen dansa vi runt en midsommar stång i älvdalen och tilda var så fin I sin Lekssnddräkt som hennes farmor sytt<3 vi har ätit gott och spelat mini golf och bara myst hela helgen. Nu sitter vi hemma hos pappa medan Jonatan bygger på altanen hemma, sen är de dags för tilda att sova middag och då ska jag passa på att åka å storhandla. Sen får vi se vad kvällen erbjuder oss! Vi ska i alla fall ta en kaffe hos Kim och sen äta hos mormor.

Av Ninni Laurila - 16 juni 2015 17:54

Idag är de allt tomt då tilda är på kryssning med sin morfar, moster och kusin <3 jag har hälsat på linn och Sylvia på morgon kvisten och efter de åkte jag och Wilda hem på lunch och styrke träna lite innan vi hälsa på hos Peter och Linn haha. Sen har jag vart på BVC med tilda och hon växer så de knakar. Sen åkte vi hem till zaara och Tobias där vi var till klockan 4 mycket Trevligt då vi hann prata en hel del <3 nu på kvällen har jag cyklat 2,5 mil. var meningen att jag skulle cykla 3,8 men jag gav upp alldeles för lätt... Nu har jag precis duschat och väntar på mat! Sen får vi se vad kvällen erbjuder.

Av Ninni Laurila - 14 juni 2015 19:45

En hel mysig dag har vi haft efter en dag på furuvik igår<3 tilda var så himla modig igår och åkte stora karuseller. Idag har vi mesta dels myst och bara varit. På kvällen blev vi bjudna på mat hos mor och far mycket gott! Nu ligger vi och ska sova!!

Av Ninni Laurila - 12 juni 2015 19:17

En underbar dag med studentfirande av Caroline :) barnen har vart glada hela dagen och tilda har busat med kusinerna. Innan studenten stanna vi i borlänge där jag handla lite kläder till mig själv för en gång skull sen åkte vi till Falun och tittade på studenten :) nu på kvällen har vi vart i vibberbo på fika och nu ligger barnen och sover och jag ska göra desamma :) Jonatan har åkt och ska fixa med sin bil

Av Ninni Laurila - 11 juni 2015 19:59

En fin torsdag har vi haft med bra väder. Nu sover tilda och Wilda bara skriker, jag hoppas hon också somnar snart så jag kan göra desamma. Imorgon ska vi på studentfirande i Falun. Men innan blir de kupolen och titta lite :)

Ovido - Quiz & Flashcards