Snart två barns mamma !

Alla inlägg under september 2014

Av Ninni Laurila - 29 september 2014 18:36

En helt underbar måndag :) började med en kaffe med Sylvia. Vid kvart över nio kom zaara och Edvin och lekte med oss och jag bjöd på lunch som uppskattades av barnen :) köttbullar, potatis och Brunsås! Dem åkte hem vid halv 12 då tilda tvär slockna direkt och då myste jag ner mig under en filt i soffan där jag låg ända tills tilda vakna vid 14. Då åt vi mellanmål och sedan gick vi ner och lekte med grannarna :) nu sover tilda gott och jag har myst ner mig under filten och väntar på hjärtat som är ute och går med troy :) hoppas ni haft en bra måndag! Imorgon blir nog en minst lika bra dag och de är tisdag och mamma kommer hem <3

Av Ninni Laurila - 26 september 2014 14:23

Äntligen fredag! Vi började med att gå till öppna förskolan jag och tilda :) sedan åkte vi hem myste och sedan var de dags att sova! Efter de så var klockan 13.00 och ingen lunch hade vi hemma så de fick bli sibylla för vår del. Så vi åkte ner dit och myste <3 när vi kom hem så tog de intw länge innan Jonatan var hemma. Nu ligger jag i sängen och ska vila en stund. Sen får vi se vad klockan är. Alldeles säkert dags att börja laga mat då som i dag blir lasagne! i kväll ska jag bara mysa med en kopp tee och skorpor. Ha en toppen helg!

Av Ninni Laurila - 25 september 2014 19:43

Behövs verkligen en helg med mycket kärlek, denna vecka har jag vart nere och fattat inte varför? Skönt att få ha Jonatan hemma hela helgen och försöka mysa med hela familjen och hela helgen <3 mina hjärtan jag älskar er så!

Av Ninni Laurila - 22 september 2014 07:14

Alltså vilket väder man vakna till! Blåser storm och spöregnar! Ush och fy... Ligger just nu i sängen ska precis ta mig upp för att gå ner till en pratande tilda i sin säng :) sen blir de mys framför tv:n innan frukost. Idag får vi se vad vi hittar på blir förmodligen mys hemma hos mamma <3 vi ska även träffa Maria och barnen en sväng. Vid halv 4 ska mamma ha tilda då jag själv ska iväg på lite ärenden :) sen när Jonatan kommer hem blir de familjemys och en underbar måndags middag :) ha en fin dag alle sammans :))

Av Ninni Laurila - 21 september 2014 15:14

Alltså helt underbar söndag! Morgonen bestod bara av massa mys och sedan städ. Vid 11 åkte vi hem till min mormor där vi blev bjudna på lunch som bestod av fläskfilégryta, potatis och sallad! Verkligen super gott (y) sen vart de efterätt som den även var god. Tilda har aldrig ätit så mycket lunch som hon åt idag så även hon lär ha älskat de! Efter vi vart där tog Jonatan med tilda till borlänge så trötta jag fick sova så nu har jag sovit tills nu och nu väntar jag på att mina älsklingar ska komma hem till mig :) sen blir de bara massa inomhus bus i detta ruskiga väder sen får vi se vad vi äter för kvällsmat idag är fortfarande mätt. Hoppas ni haft en underbar dag!

Av Ninni Laurila - 20 september 2014 07:04

Igår hade vi en underbar fredag! Blev badhuset först med familjen och de var riktigt mysigt. Sen gick vi på stan och åt lunch å handla lite åt vår lilla tjej <3 sen vart de att storhandla för veckans mat och sedan åkte vi hem för att mysa! Vi lekte innan vi tog cykeln och åkte till cykel affären och hämtade min och tildas cykel hjälmar som man får här i Smedjebacken när barnet blivit ett år. När vi kom hem där ifrån blev de att börja med våran trw rätters middag som vi bjöd min familj på och mums så gott allt blev! Förrätten vart räkcoktail och varmrätten fläskfilé och svamp gryta med rostade potatisar i ugnen :) och så har vi desserten som blev en ljus choklad mousse med vitchoklad kräm och färska hallon :) vi fick högsta poäng på allt och de är så himla kul när alla tycker om de man gör. Sen efter middagen spelade vi kort sen vart de sängen :) nu är de lördag och vi får se vad dagen har att erbjuda oss :)

Av Ninni Laurila - 17 september 2014 18:56

Dagen började med en sov morgon till 07.20 och då blev de mys framför tv:n innan frukosten som blev gröt för oss båda :) efter frukosten Städa vi och klädde på oss å hälsa på mamma en sväng innan de var dags för lunch :) de blev Pytt i panna.. Sedan har vi haft besök hela dagen, först av grannarna och sedan linn och då passa jag på att laga kvällsmaten som blev kyckling ris och curry sås :) efter linn vart här kom mamma och pappa på besök. Mys hela dagen lång! Blir en mys dag imorgon också! Nu blir de tv mys hela kvällen innan sängen kallar!

Av Ninni Laurila - 16 september 2014 19:10

Morgonen började bra <3 mys med grannarna på mitt i smeten. Sen lekte jag och tilda innan hon åt lunch och sedan var de dags att åka och ta den dumma ett års sprutan eller rättare sagt sprutorna.. Efter dem sov hon och sedan var vi hem till pappa där jag städa innan mamma kommer hem från en veckas jobb. Där började tilda gnälla och när vi kom hem var de hemskt hon bara skrek och skrek. Fick mat sedan Alvedon sen låg hon i mitt knä ocg skrek i en timme innan hon somna :( stackars liten! Nu ligger jag i soffan och ska snart själv sova då de inte finns annat att göra. Imorgon blir också en bra dag :) puss kram

Ovido - Quiz & Flashcards