Snart två barns mamma !

Alla inlägg under februari 2015

Av Ninni Laurila - 28 februari 2015 18:58

Idag började dagen men mys framför tv:n med min lilla prinsessa då Jonatan var med Anders och kolla på en ny lastbil. Sedan lekte vi lite med lera och har busat en del :) vid halv 1 kom Jonatan hem då fick han mysa och busa med tilda själv då jag åkte och hälsa på min underbara vän, de var behövligt efter att tilda blivit mammig och kan intw vara ifrån mig en sekund.. Efter att ha vart hos Linn så åkte jag hem och då lekte vi alla tre innan vi åt mat och sedan hämtade vi hem ett badkar till tilda från Brorsan. Och tilda bara älska de och badade en hel halvtimme idag innan läggdags :) nu ligger jag o soffan och ska snart gå och lägga mig då jag är helt slut idag... Imorgon bär det av på kryssning :)

Av Ninni Laurila - 28 februari 2015 06:01

Igår kväll blev äntligen mina fina underbara vän 2 barns mamma <3 grattis underbara zaara och Tobias till er flicka och grattis till Edvin som blev storebror <3 nu längtar man extra mycket tills de är sin tur :) men den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge ;)

Av Ninni Laurila - 26 februari 2015 20:29

Idag tog vi morgon redan halv 6 tilda kolla på tv och jag somande till och från som vanligt ;p. Vid kvart över 8 åkte vi hem till Pappa/morfar och väckte han. Jag fixade kaffe så vi kunde dricka en varsin kopp innan jag lämnade ansvaret om tilda till han i några timmar då jag åkte iväg och jobba och Jonatan jobba till 12 så han fick hämta henne sen :) jobbet har gått bra för mig idag och det var väldigt roligt att jobba där jag var och tiden gick fort :). Efter jag slutat vid 4 åkte jag och handla lite då de var slut på lite saker hemma. Väl hemma möts jag av en galet busig och glad tilda <3 att se henne på fötterna gör mig så himla glad :) allt går och rätt hål och vi får hoppas hon är ännu bättre till söndag då vi ska iväg på kryssning :) nu ligger jag i sängen och ska sova då Jonatan mekar med merca :) puss natt!

Av Ninni Laurila - 25 februari 2015 06:41

Efter många nätter med dålig sömn och bara legat i soffan med en sjukling så börjar de äntligen gå åt rätt håll. Tilda har aldrig viljat sova brevid oss sen hon var fyra månader vilket jag tycker är bra men de senaste nätterna har hon vart så dålig att hon fått sova hos oss. Men i natt var sista natten, haha. Igår kväll var hon hängig men somnade i sin egna säng men vakande efter 1,5 timme och hosta som en tok men denna gång utan spya tur nog. Så vi alla gick och la oss vid 8 efter farmen men natten var inte lätt då tilda vred och vände på sig och var allmänt pigg och glad så vid tre tiden fick hon lägga sig i sin egna säng som jag tror vi alla tyckte var skönt :) hon ligger ännu och sover och de känns underbart så hon får ta igen sig efter alla dessa dagar. Vi gjorde i alla fall rätr beslut igår som besökte vc då vi fick ny medicin utskriven och de kanske är den som hjälper henne? Hoppas vår dag blir bra och att tilda är pigg :) hoppas ni får en bra onsdag alla fina vänner!

Av Ninni Laurila - 23 februari 2015 10:43

Lilla prinsessan sov brevid oss i natt och de har inte hänt sen hon var fyra månader så de var mysigt <3 vaknade bara en gång o natt och fick Alvedon. Idag är hon mycket piggare men hostan är hemsk än! Pratade med vc och alla tecken hon hade var efter sprutan i torsdags så snart borde de vara över. Nu ska vi köra mormor till bussen och sedan hem och äta välling och sova, de är de ända man får i tilda när hon är sjuk. <3 jag ska också passa på att vila! Sen får vi se vad dagen har att erbjuda och hur prinsessan mår <3

Av Ninni Laurila - 22 februari 2015 17:11

Alltså stackars vår lilla tjej :( hostar snorar och feber. Hoppas snart hon blir Frisk vår tös så hon kan leka och busa som vanligt <3

Av Ninni Laurila - 21 februari 2015 19:16

Igår lämnade vi vår älskade flicka hos mamma och pappa för att själva åka till ullared och Göteborg! Blev en hel del från ullared :) när vi kom fram till hotellet i Göteborg åt vi en god middag innan vi myste framför fångarna på fortet. Jag somnade innan klockan 9 haha. I morse när vi vakande så åt vi en jätte god hotellfrukost innan hem resan :) när vi kom hem till mamma och pappa möttes vi av en hostig tilda :( alltså jävla hosta! Hon har nu haft den i 8 veckor och blir värre Fram och tillbaks :(.. Får hålla tummarna att hon får sova i natt <3 älskade barn!

Av Ninni Laurila - 18 februari 2015 18:15

Idag har tilda vart på dagis och jag jobbat :) Jonatan hämta henne klockan tre och hon hade vart överlycklig vår prinsessa <3 jag kom hem vid kvart i 5 och möttes av en galen och busig tjej :) fick en stor kram sedan satte vi oss och åt mat som idag blev soppa. Nu sover prinsessan sött och jag sitter och kollar när Jonatan bakar bröd :) tänk vilken underbar familj jag har <3 i kväll får vi även besök av Jonatans lilla syster, ska bli kul då de inte händer allt för ofta längre. Ha en toppen kväll för de ska jag :) puss

Ovido - Quiz & Flashcards