Snart två barns mamma !

Alla inlägg under april 2014

Av Ninni Laurila - 30 april 2014 12:22

Idag så fick vi äntligen träffa min mamma efter en vecka :) hon hade Tilda medan jag åkte och sökte till undersköterska (y) hoppas verkligen jag kommer in ! Nu är vi i Fagersta och ska hämta ut våra pass ! Sen hem och ta en promenad innan de blir Valborgs firande med jonatans chef och flera :) ha en bra dag !

Av Ninni Laurila - 29 april 2014 14:30

Teatet visade ingenting idag och de känns underbart att de gjorde de då jag nu kan gå vidare och blicka framåt men frågan kommer alltid finans varför just oss. Men vi kommee aldrig få någor svar på de, en vacker dag kommer Tilda få ett syskon men nu ska ja plugga först :). Idag har vi hängt lite med Linn, Christoffer och Sylvia. Sedan gick vi ut och gick å Tilda sov mesta dels av vägen :) blev 6,2km ! När vi kom hem blev de lunch sen har vi hunnit ner och lagt in alla Tildas spargris pengar på banken. Nu busar Tilda och hon har vart på världens hemskaste humör sen vi kom hem så nu längtar jag tills jonatan kommer hem så jag får åka och städa hos mamma och sen får vi se vad vi hittar på. !

Av Ninni Laurila - 29 april 2014 06:34

Idag vaknade jag rädd , då jag ska iväg till barnmorskan och göra ett graviditetstest.. Visar de endast jätte svagt Pos så lär vi upp till Falun igen och jag vill verkligen inte de,, vill inte gå igenom samma sak igen. Aldrig igen ... Får försöka tänka positivt, nu ligger jag i alla fall i soffan och Tilda i sin säng hon är fortfarande trött så tänkte hon skulle sova. Sen ska vi i alla fall ta oss iväg på en långpromenad :) sköööönt :) ha en bra dag alla ! De ska jag försöka med !

De finaste jag har <3

Av Ninni Laurila - 28 april 2014 06:10

Blev verkligen inte en sen kväll igår. Jag somnade klockan 20.00 . Jag var så himla trött. Idag vaknade Tilda klockan 05.00 som vanligt ^^ vi har hunnit busat, betalt räkningar och ätit frukost ! Nu ska vi leka lite till innan de är dags för Tilda att sova igen (jag med kanske) sen tror jag de blir en promenad för oss :) solen verkar komma även idag och de känns underbart :) vi får även träffa Linn idag så tiden kommer nog gå väldigt snabbt tills jonatan kommer hem igen <3 jag ska försöka hinna med en spring runda idag också :) för sen är de bingo som gäller ! Ha en bra dag alla :)

Av Ninni Laurila - 27 april 2014 19:03

Helgen i helhet har vart helt okej. I fredags hade vi mys kväll och igår så var jag ut. De var inte så roligt som jag tänkt mig denna gång heller synd nog ^^ jaja man måste testa för att veta. Idag har vi vart ute och lekt och gått lite. Sen var de babysim och nu har jag precis lagt Tilda och jonatan står och lagar mat och de är så himla skönt att äntligen slippa stå där själv. Då de alltid är jag som gör maten annars. Nu ska vi ha en riktigt mysig kväll har jag tänkt :) imorgon är de dags för jonatan att jobba igen . Puss hej !

Av Ninni Laurila - 26 april 2014 05:49

När Tilda vaknade klockan 05.00 var jag ovanligt pigg ! Nu leker vi på hennes rum och de är snart dags att fixa grötfrukost till henne :) sen får vi se om de blir mer lek eller sova en stund . Idag ska vi passa på att bara ute mycket och bygga upp Tildas gungsTällning , men först en långpromenad. I kväll ska i alla fall jag hem till amanda på en hej då fest då hon flyttar till Bulgarien ett tag . De ska bli mycket trevligt och idag har jag sagt till mig själv att jag ska ha kul och jag ska försöka koppla bort kontrollen över Tilda och låta jonatan klara natten helt själv :) de kommer gå hur bra som helst bara de att jag är en höns mamma när de gäller sånt! Så idag lär de bli en vända till systemet också (y)

Av Ninni Laurila - 25 april 2014 18:02

Hela dagen har de vart full fart först var vi i Söderbärke och efter de kom Linn och Sylvia hit och drack kaffe :) Tilda somnade så vi satt ute och fick samtidigt sol på oss :)) sen vid 4 åkte jag och Tilda hem till amanda och snacka lite och de var också mkt trevligt ! Dagen har gått väldigt fort ! Snart dags för Tilda att sova efter att ha fått så god mat :) min står i ugnen , de blir fylld kyckling filé och ris ! Mums ! Sen ska jag bara slappa tills hjärtat kommer hem . Imorgon är de dags för min andra utgång sen Tilda kom , ska faktist bli kul :)

Av Ninni Laurila - 25 april 2014 06:25

Fredagen börja med sovmorgon till i alla fall 20 i 6 inte dåligt. ;) då busa och lekte vi en stund innan vår frukost som blev gröt för oss båda . Nu sitter jag i soffan och Tilda försöker hitta på en massa bus som vanligt. Snart dags att klä på henne och mig sen ska jag lämna Tilda hos pappa och ta en pw med hunden då jonatan åkte klockan halv 2 i natt och ska vara på en kurs hela dagen. Så idag blir de nog bara mamma och dotter mys hela dagen. Vid 11 ska jag åka till Söderbärke och träffa Tildas kusiner och suss väldigt trevligt ska de bli :) sen får vi se vad vi hittar på resten av dagen och kvällen :)

Ovido - Quiz & Flashcards