Snart två barns mamma !

Alla inlägg den 10 april 2014

Av Ninni Laurila - 10 april 2014 19:31

Dagen har vart jobbig men ändå så är de skönt att allt är klart. Ibörjan kände jag inget att de var på gång.. Vid 11 började jag blöda och nu vet jag inte tid men fick så himla ont i magen och jag svimmade. Jonatan ringde in barnmorskan som kom, jag fick lugnande medel i en spruta dem satte i låret på mig . De var jätte jobbiga timmar men efter sprutan var jag lugn och de kändes som jag blev en annan människa. Vid 2 tiden kände jag att något var på gång jonatan följde mig till toan där jag kände hur de kom stora klumpar. Vi ringde på klockan och barnmorskan tog med sig de ut och undersökte och de var hälften som kom. Fick fler hemska tabletter och efter 40 minuter satt jag mig på toan igen och då kändes de som de kom en ännu större klump vi ringde igen på klockan och barnmorskan undersökte och sa att de var allt. Att de var moderkakan som hade kommit ut. Jag var lättad men ändå så ledsen, de var vårt lilla mirakel som skulle komma i oktober men i stället kom miraklet ut idag och död. Känns så hemskt.. Men jag är så tacksam över att jag har Tilda för hade jag inte haft henne så hade jag aldrig klarat detta. Vi kom hem vid 5 tiden och Tilda blev så klart glad och de blev jag med. Vi avslutade ett kapitel och nu börjar vi ett nytt med bara fokus på vår underbara prinsessa och så klart på varandra. Vi får ta en dag i taget och ser vad som händer i våra liv, en vacker dag kommer vi vilja ge Tilda ett syskon men de får nog vänta ett tag nu så vi får bearbeta de som hänt först. Nu ligger jag redan i sängen helt slut och ska faktist sova. Prinsessan sover sen en halv timme tillbaks ?? Ta vara på varandra man vet aldrig vad som händer ??

Av Ninni Laurila - 10 april 2014 08:08

Nu sitter vi på ett rum och jag har nyss fått tabletter som ska dra ihop livmodern. De känns hemskt, de känns som att jag gör fel men de är ju de ända rätta då bebisen redan är död ?.. Jag känner mig starkare nu , helst när min fina körlek är med mig. Min älskade jonatan. Vi får hoppas på att de går skapligt fort så vi kan åka hem till vår dotter som är med sin morfar. Vill rå om alla jag har kär då jag har lärt mig att livet inte alltid vill som man själv vill. Tack till alla som skänkt oss en tanke de hjälper mig mycket och gör mig starkare ??

Ovido - Quiz & Flashcards