Snart två barns mamma !

Alla inlägg under december 2014

Av Ninni Laurila - 29 december 2014 07:44

Betyder att hjärtar mitt har börjat jobbat igen! Får se vad tilda säger när hon vaknar och vill upp till pappa som inte är hemma. Idag ska jag ringa lite samtal så jag får jobba lite i januari februari och början av mars :) tänkte gå med i vikarie poolen igen tills de är dags att vila innan bebis kommer. Sen får vi se vad dagen har att erbjuda blit nog mest mys hemma hos mamma då de är så himla kallt ute :(. Kan få bli lite mildare så jag och tilda kan busa :). Imorgon kväll så ska jag iväg till Gävle och se hockey med brorsan och michelle :) mysigt!

Av Ninni Laurila - 28 december 2014 13:19

Haft en underbar vecka med mina älsklingar! Förr helgen vart de bara en massa mys då vi alla vart sjuka veckan innan. Måndagen så sov tilda hos sin mormor och morfar <3 jag och Jonatan var i borlänge och shoppa lite till julen och sedan var vi i Falun på ultraljud <3 sen vart de en hel del städ och mys på kvällen. På tisdagen så hämtade vi tilda på morgonen och på kvällen kom hela min familj hem till oss och klädde julgranen <3 vi spelade även bingolotto och åt sibylla som är vår tradition :) på julaftons morgon öppnade tilda två packet och väntade ivrigt på tomten :) då tomten vart och sprungit runt huset dagen innan. När tomten väl kom var tilda väldigt rädd hehe! Men ju mer klappar hon fick ju modigare blev hon och tillslut hämtade hon klapparna själv och sa tack till tomten. Hela julen var perfekt och underbar med min familj precis som vi vill ha de <3, dock var de lite för många julklappar tyckte vi. Dagen efter jul myste vi bara och lekte en massa med alla tildas julklappar. Och annan dag jul åkte vi till tomteland :) tilda tyckte om att träffa tomten igen men vi tyckte de intw var nån höjdare så här efter jul. Hade vart roligare om vi hade åkt innan men de gick ju ej då tilda var sjuk. Så nästa år blir de väl så :) resten av helgen har vi mest vart hos brorsan då Jonatan hjälpt han och tapetsera så jag och tilda har budat där. Nu ligger tilda och sover middag innan vi ska iväg och äta hemma hos Anders och Birgitta :) hoppas ni haft en riktigt bra jul!

Av Ninni Laurila - 20 december 2014 20:46

Så himla skönt! Gjorde min sista jobb dag på wanbo igår! Idag har vi myst en massa hela familjen och ska fortsätta göra de ända fram till nästa måndag :)) idag var de egentligen meningen att vi skulle till tomteland med våra grannar men tyvärr så blev de ej så då tilda vart rosslig i halsen i en vecka och vi vill ha henne frisk tills julafton. Jag låg med magsjuka i början av veckan också och de var ingen höjdare... Idag fick tilda sova middag hos mamma så jag och Jonatan åkte till Ludvika där de slank i en och annan sak till tilda igen även fast vi inte skulle handla mer juklappar. nu ligger vi framför tv:n.. Snart dags för sängen då de är en full späckad dag imorgon också. Först träffa tildas kusiner i björsbo och sedan dem i bärke. Sen vidare hem till mamma och pappa på advents fika och vid 4 ska jag på personal avslut med jobbet. Sen är dagen slut... Fullspäckade dagar fram till jul nu ! Och på måndag är de dags för ett ultraljud till :) får vi se att tildas lilla syskon mår bra <3

Av Ninni Laurila - 16 december 2014 14:27

Ja de är vad jag gjort de senaste veckorna. Nu ligger jag utslagen i sängen efter att ha kräkts hela natten... Fy fan för de. Så idag blir de inge jobb för mig och inte imorgon heller. Allt känns jätte jobbigt nu. Jobbet jag jobbar på är jätte kul förutom att jag alltid är så trött så orkar knappt leka med min prinsessa. Snart är jobbet i alla fall överså blir de mys med familjen en hel vecka <3

Av Ninni Laurila - 4 december 2014 20:23

Känns underbart att jobba men samtidigt väldigt jobbigt då jag har foglossning så i mellan åt känns de som att underlivet ska lossna.. Igår jobbade jag kväll med Alexandra och de var riktigt roligt och allt gick bra! Idag har jag först myst med tilda innan jag lämnade henne hos mamma.och pappa i stället för dagis då hon har besvär med sin sista tugg tand. Vid kvart i 11 åkte jag till jobbet och allt har rullat på i en underbar fart och jag trivs med jobbet förutom att de tar mycket på min kropp. Tur att det bara är i 2veckor. Efter detta jobb så blir de nog vikarie poolen och kanske båten en gång till innan tildas lilla syskon ska komma till oss.! De får vi se de löser sig med tiden :) imorgon börjar jag inte fören klockan 16 så blir mys med tilda och mamma tills dess :)

Av Ninni Laurila - 1 december 2014 22:09

Helgen i Göteborg var underbar! Att se sin bästa vän ställa sig på scenen med en publik på 2000personer trodde jag inte var möjligt. Helst inte för några år sen då hon knappt vågade visa sig ute bland folk! Men hon var så jävla snygg på scenen och för mig är hon en vinnare! och jag är så himla stolt vad du åstadkommit på så kort tid! Du har vuxit så mycket i mina ögon bästa linn! Fortsätt så här :) du var helt klart typ 3 av de jag såg :) idag har jag och tilda busat en massa men hon har vart lite knepig i dag oxh jag vet inte varför :/ imorgon ska hon i alla fall få gå på dagis i 3 timmar. Sen får vi se vad vi hittar på :)

Ovido - Quiz & Flashcards