Snart två barns mamma !

Alla inlägg under mars 2015

Av Ninni Laurila - 31 mars 2015 18:36

Vaknar med världens onda hals... jag och tilda myste en massa innan frukosten <3 sedan fixade vi oss för dagis :) tilda fick vara påsk kärring då dem hade firande av de idag :) sötnosen! När jag lämnat tilda på dagis så blev de vilo läge på väster sida i två timmar för att se att bebisen rörde sig som den ska och de gjorde den ej så blev ett besök i Falun med hjärtat! Allt såg bra ut som tur var och vikten idag uppskattades på 3214g så vi får väl se sen då när den kommer ut ;p pappa hämtade tilda från dagis så efter ultraljudet i Falun åkte vi direkt hem till pappa för att hämta na <3 så himla glad blev hon :') vi åkte efter de hem till Bobbo som tilda kallar sin morbror. Han har blivit hennes nya favorit. Sen blev de raka spåret hem och fixa kvällsmat, nu sover lill tösen så sött och jag ligger i badkaret och föröska slappna av lite. Sedan blir de beck i min ensamhet då Jonatan mekar med bilen <3

Av Ninni Laurila - 29 mars 2015 08:29

God morgon söndag! Lördagen bestod av en tripp till borlänge med mina älsklingar <3 Jonatan köpte en dator och vi handla även lite grejer till vår fina prinsessa :) efter trippen dit blev de bus innan vi cykla hem till min bror på grillat och mums sås gott de var! Idag vakande tilda med en förkylning och de är intw alls lika kul då tilda hatar att de rinner snor. vi får hoppas de ger med sig snabbt då! Skulle hon vara sjuk den dagen vi ska få barn har jag sagt att Jonatan får vara hemma med tilda då jag vet att hon behöver all närhet hon kan få. Jonatan känner sig splittrad över de jag sa då han så klart vill vara med på denna förlossning ockaå! Så vi får hoppas tilda inte kommer vara sjuk då :) idag blir det en inne dag i alla fall då de snöar, + förkylningen. Vi skulle egentligen äntligen få träffa zaara med hela familjen men vi vill ej att deras lilla ska bli smittad som redan vart tillräckligt sjuk så vi får skjuta upp de ännu längre... Vi har i alla fall köpt påskpyssel som tilda ska få göra nu på morgonen efter frukosten :) sen får vi se vad vi hittar på för bus hela dagen <3 ha en bra dag!

Av Ninni Laurila - 27 mars 2015 08:14

Idag är de fredag :) de betyder att helgen närmar sig och hela familjen blir samlade <3 nu på morgonen har jag och tilda busat och lekt med hennes dockor. Nu sitter vi framför tv:n och tilda äter majs :p. Sen ska jag göra iordning oss för att åka ner till öppna förskolan och leka lite innan sovdags och lunch :) sen får vi se vad vi hittar på när pappa Jonatan kommer hem. Jag är så glad och tacksam över den fina familj jag har och snart är vi en till i den <3 att tilda har en mormor och morfar sin finns vad de än är de är också underbart <3 utan mina föräldrar skulle jag aldrig klara detta! Helst inte när vännerna bara försvunnit huks fluks. Ha en bra helg!

Av Ninni Laurila - 26 mars 2015 18:31

Idag har jag inte gjort ett skit när tilda vart på dagis jag har mest sovit då kroppen är slut. När jag hämta tilda på dagis så åkte vi hem till min bror och fikade å busa innan de var dags att åka hem och busa med pappa som kom hem från jobbet vid 4 idag :) Vid 5 tiden åt vi kvällsmat som blev kassler sås med makaroner! Tummen upp på de tyckte tilda :) sen har vi myst framför tv:n innan läggdags för prinsessan! Jag har precis duschat och ligger nu framför tv;n och ska göra de hela kvällen lång :)

Av Ninni Laurila - 25 mars 2015 21:43

En dag som har bestått av fönster puts när prinsessan var på dagis! :) en tråkig dag tills Prinsessan blev hämtad då blev de en massa bus :) till kvällen blev de våfflor :). Jag har inte så mycket att skriva förutom att jag verkligen vill att graviditeten ska vara över nu. Just nu är jag trött på de men jag vet att efteråt kommer jag sakna de! De är inte bara jag som längtar de är även en stolt liten tjej som längtar efter bäbis :')

Av Ninni Laurila - 24 mars 2015 12:57

Imorse ringde jag barnmorskan då jag vart slut i tre dagar och sur som attan. Har även haft ont i nedre delen av magen så jag fick komma in på ett besök idag. Hade kraftiga sammandragningar som hon kände men inget jag känner så de lät konstigt hehe. Sen gjorde vi en gynundersökning som visade att min slem propp börjat lossna men i jätte små bitar.. Även ett urinprov togs och där fanns spår av blod i urinet. Så nu skulle vi vara uppmärksamma för de kan komma igång snart sade hon men de kan även dröja. Spännande! Min magkänsla säger snart kommer bebis men min hjärna säger du kommer gå över ;p så vi får väl se då :) hehe! Ha en bra dag!

Av Ninni Laurila - 23 mars 2015 19:07

En himla konstigt dag! Har inte känt mig som mig själv och jag fattar inte varför... Vi har i alla Fall spenderat hela dagen hos mamma och pappa riktigt härligt <3 nu sover Prinsessan gott och jag ligger i Soffan och ska snart sova jag med!

Av Ninni Laurila - 20 mars 2015 15:49

Idag är de fredag den 20 mars och det betyder Att de är exakt en månad tills vår andra lilla älskling är beräknad att komma till oss <3 i natt sov tilda hos sin mormor och morfar vilket betydde att jag fick en sovmorgon i morse men jag vaknade klockan halv 8 och tilda sov tydligen till kvart över 8 idag haha. När jag kom hem till mamma och pappa så blev tilda överlycklig <3 vi myste där i några timmar innan vi åkte hem och käka lunch och sedan sov tilda en timme. Jonatan lova att komma hem i tid idag men är inte hemma än så jag är intw på de bästa humöret då han vart borta och jobbat två dygn redan... Tilda tjatar efter han men dem ses väl inte fören imorgon... nu sitter vi och kollar på inspelade bolibompa avsnitt och maten puttrar på spisen. Eller ja potatisen... Blir lax potatis och lime sås till middag. Sen ska tilda få bada innan sängen. Vi får se vad vi hittar på att göra i helgen kanske blir Örebro över dagen imorgon!? Ja vem vet!

Ovido - Quiz & Flashcards