Snart två barns mamma !

Alla inlägg under mars 2014

Av Ninni Laurila - 31 mars 2014 11:59

Tråkig dag och hungrig är jag. Vist är de mysigt att bara vara hemma med min lilla skatt också men jag hatar att bara vara, de ska hända saker hela tiden och idag gör de inte de. Sen är jag jätte hungrig men har inge mat hemma. Jätte kul.. Nu ska jag byta bajsblöja sedan leka med Tilda . Sen får vi se vad vi hittar på. Senare blir de i alla fall en promenad och sedan tror jag att jag åker på bingo. Ha en toppen dag !

Av Ninni Laurila - 30 mars 2014 14:27

Varför ska helgerna gå så fort ? Igår hade vi först besök av jonatans bror David med familj och sen på kvällen kom zaara med familj och åt tre rätters middag ? blev lyckat både med maten och med barnen. Båda somnade gott ? idag började vi dagen med massa promenader och hälsade på mormor :) där fick vi gröt och äppelpaj. sen gick vi förbi affären på hemvägen och handa sånt vi glömt när vi storhandla i fre... Nu är vi hemma igen och Tilda har fått lunch :) nu leker hon och jag skriver blogg. Nu ska jonatan få ta över så går jag ut och målar lite :) och söva Tilda för efter de blir de att grilla korv :) mys ! Ha en bra söndag !

Av Ninni Laurila - 28 mars 2014 07:49

Idag ska jag och Tilda gå till öppna förskolan och busa lite :) sen hem och tvätta golven då vi har två hundar här hemma som slutar ner. Vi har redan hunnit dammsugit. Sen ska vi vänta på pappa och då blir de nog en snabbvända på kupolen och köpa leggjenas och mjukisar till Tilda och en ny tele till jonatan. Sen i kväll får vi besöka av Tildas kusiner med föräldrar :) kul !ha en toppen helg de ska vi !

Av Ninni Laurila - 26 mars 2014 15:26

Denna dag har gått himlans fort ? började men en massa mys med Tilda sen hämtade vi Linn klockan 10 och hon var här till halv 1 sen sov Tilda och efter de for vi till emma och oliver ! Nu leker vi och väntar på att pappa ska komma hem :) jag tänkte snart försöka få Tilda och sova en stund och sedan gå ut och plocka hundbajs på gården. Sen blir de bara en massa mys med familjen ?? Sen ska jag iväg och träna :)) ha en bra eftermiddag alla !

Av Ninni Laurila - 25 mars 2014 17:11

Morgonen började bra eftersom denna dag äntligen är här ! Vi gick hem till mamma och pappa och var där till 11 och jag har vart trött hela dagen. Vi kom hem vid kvart över 11 och då gav jag Tilda välling sen somna hon till halv 1. Böt en genomkissad blöja och sedan åkte vi och luncha med våra vänner zaara , Julia, Edvin och Lasse. Vi åkte hem till halv 3 och lekte i en timme och sedan var de dags för välling och att sova middag . Nu vakna vi båda nyss och jag är fortfarande jätte trött ... Nu ska jag ge Tilda mat och sedan laga mat till oss som blir kycklinggryta ! I kväll blir de läggdags i tid som alla andra kvällar. Ha de gott !

Av Ninni Laurila - 24 mars 2014 14:09

Nu har vi äntligen bokat en utlandsresa ?? Jag och min lilla familj ska åka till Grekland i maj ! Så himla skönt ! Har verkligen något att se fram emot och i kväll är de bingo ?? ha en bra dag de ska jag och Tilda ha !

Av Ninni Laurila - 22 mars 2014 06:49

Idag är de lördag och de betyder familje mys och även en sovmorgon fick jag till klockan 06.00 , tack min älskade dotter ?? Idag ska vi nog åka iväg och handla strumpor och sedan hälsa på några i jonatans släkt. Sen blir de familje mys till min mamma och pappa kommer hit och är barnvakt ? jag och jonatan ska åka iväg och äta ute. Ska bli så himla mysigt ?????? Ha en toppen dag ni alla !

Av Ninni Laurila - 19 mars 2014 07:10

Idag är de onsdag ! De betyder att vi får umgås med min mamma hela dagen. Jag älskar dessa veckor då hon är hemma från jobbet då vi ses varje dag och går varandra på nerverna ;) hehe ! Nu sover Tilda och när hon vaknat ska vi klä på oss och åka hem till mamma och busa :) och idag ska jag pallra arslet till gymmet och göra ett överkropps pass (y) nu längtar jag till i mitten av maj ?? längtar även tills imorgon då man kan logga in på Skatteverket och se vad man får betala eller får tillbacks på skatten :p spännande !

Ovido - Quiz & Flashcards