Snart två barns mamma !

Alla inlägg under maj 2014

Av Ninni Laurila - 20 maj 2014 10:25

Alltså resfebern börjar komma ! Vi vaknade halv 6 och då gjorde jag Mina magövningar sen åt vi frukost. Efter de har vi packat och packat och då kände jag hur resfebern börja komma, har aldrig vart så nervös som nu... Men de kanske är bara för att jag ska åka själv med min älskade familj ! Jag ska behöva stå upp för mig själv och prata engelska . De är nu de gäller ! Hehe .. Igår var jag på bilbingo och vann 500kr ! Och imorgon köper vi ny bil och sen tror jag jag åker på bilbingo imorgon kommer ändå inte kunna sova innan vi åker ;p jaja nog om de ! Nu sover Tilda och jag ligger i soffan . Vid ett drar vi ner och leker med grannarna :) sen när jonatan kommer hem lämnar jag Tilda med han och går ut på en mils promenad med grannen och hundarna :) sen blir de mys hela kvällen. <3 och pack de sista ! Hoppas ni får en bra dag :)

Någon som vill åka nu ;)

Av Ninni Laurila - 19 maj 2014 18:54

Nu sitter jag på mitt älskade bil bingo ;) och glad är jag min ring är tillbaks :))) !

Av Ninni Laurila - 18 maj 2014 20:25

Morgonen började med en sovmorgon till halv 9 sen en massa mys tills klockan halv 11 då åkte vi alla och handlade en massa mat till Tilda tills vi åker på tor <3 vid halv 12 åkte jag till syrran i Frövi och hjälpte till med barnkalaset Alex hade ! Gick bra , på vägen hem var jag as trött då de var 12 ungar som stimma och härjade på kalaset ;p när jag kom hem blev de en massa mys med min dotter och sambo till klockan 6 då mamma och pappa kom på kaffe och jonatan åkte till Gävle där han är ännu och kollar på en bil. Tilda sover sen två timmar tillbaks , jag har hunnit tränat en massa och duschat ! Nu ligger jag framför tvn med värsta smärtan i magen :( hoppas ni haft en bra helg !

Av Ninni Laurila - 17 maj 2014 06:39

Våran morgon börja klockan 05.00 då vi busa och lekte i 15min sen fick Tilda leka själv medan jag styrke träna armar och rumpa. Efter de åt vi frukost tillsammans, Tilda gröt och jag två ägg och avokado som vanligt ;p ! Nu ligger Tilda i sängen igen och jag hoppas hon ska somna då hon är jätte trött . Själv ligger jag på soffan och skriver här ! Idag är de den 17maj de betyder att jag och jonatan vart tillsammans i 5år och 6månader :) <3 fler år och fler månader ska de bli ! Idag är de även bara 5 dagar tills Vi åker utomlands ! Ska bli så himla skönt att bara komma iväg ! Idag får vi se vad vi hittar på ! En promenad i detta fina vädret är i alla fall ett måste ! I kväll ska jag i alla fall iväg på 25års fest en stund, men nykter :) ha en bra dag alla vänner och ovänner ;)

Av Ninni Laurila - 16 maj 2014 19:14

6dagar kvar till Grekland ?? som jag längtar ! Ska bli så himla skönt . Idag har vi myst hos mamma och pappa hela dagen. Lekt en massa ute och grillat ! Jag och jonatan har hunnit med att träna tillsammans medan dem hade Tilda ! Nu sitter jag ute på trappen ska snart hoppa in i duschen . Jag är så himla sugen på ett glas vin :0 de händer inte ofta ! Ha en bra fredag kväll !

Av Ninni Laurila - 14 maj 2014 07:07

Igår vart de en mils promenad som varannan dag för mig och Maria å hundarna. Är så glad att jag och grannen blivit så bra vännen ! Har man nästan alltid någon att umgås med. Fick även reda på av min bästa vän att hon åker utomlands på fredag.. Så vi kommer inte träffas på två veckor då vi åker när hon kommer hem. Blä på de men skönt för henne och skönt för oss att komma bort från Sverige ! Nu på morgonen har i alla fall jag hunnit med min styrke träning och Tilda lekte Brevid mig , frukosten är intagen och nu ligger Tilda i sängen. Vid ungefär 8 så åker vi hem till mamma , som vi saknat henne som alltid när hon jobbar. Senare ska vi träffa angelica så denna dag kommer springa förbi så snart är de helg igen ;p vid 5-6 ska jag ut och springa med grannen :)) sen får vi se vad kvällen ger ! En massa mys hoppas jag på <3

Mys stund <3

Av Ninni Laurila - 13 maj 2014 07:27

Ingen vinst på bingon igår men vad gör de ? Huvudsaken de är roligt ! Idag vaknade Tilda kvart i 6 av att ha bajsat ! Trodde de var rinnande men ack så fel jag hade :) äntligen börjar de gå åt rätt håll och de börjar bli hårdare ', men inte så som innan kanske men på bättrings vägen i alla fall! Hon är mycket piggare och roligare igen :)) Tilda har hunnit busat medan jag styrke träna ! Så skönt när man kan träna samtidigt som hon är nöjd och leker själv . Efter jag tränat så fixade jag våran frukost, Tilda fick gröt som hon vägrat sen hon blev sjuk men hon åt. Jag åt som vanligt två ägg och en avokado (y) så himla gott. Nu ligger jag i soffan och Tilda i sängen igen, de är dags för henne att sova en stund som alltid när hon vart vaken ett tag. Sen får vi se vad ci hittar på idag! Jag ska i alla fall hem och städa hos mamma i kväll och sedan en promenad med grannen :)

Av Ninni Laurila - 12 maj 2014 07:27

Helgerna går för fort alltså.. Igår var jag och Maria i Borlänge handlade två plagg till mig själv och resten till Tilda ;) hehe ! På kvällen lagade jag och jonatan matlådor så vi klarar oss i en vecka (y) väldigt roligt att laga mat tillsammans ! Idag vaknade Tilda kvart i 6 och somnade halv 6 igår väldigt skönt :) hon är dock inte bra i magen än men nu har hon i alla fall inte bajsat på 15 timmar ! Tilda har lekt en stund och jag har styrketränat Brevid henne :) sen försökte jag ge henne gröt 5 skedar går bra sen vägrar hon , magen som inte är van nu efter 5dagar med bara ersättning kanske . Efter frukosten dammsög vi tillsammans och nu sover Tilda igen och jag har nyss ätit min frukost i lugn och ro. Nu ligger jag på soffan och tänkte ligga här tills Tilda vaknar. Idag ska vi ner till grannen en sväng sen blir de lugnt med en massa bus och mys tills jonatan kommer hem för då ska jag ut och springa och sen iväg på tut bingo ;) hehe ha en bra dag alla fina människor !

De vackraste jag vet <3

Ovido - Quiz & Flashcards