Snart två barns mamma !

Alla inlägg under maj 2013

Av Ninni Laurila - 31 maj 2013 20:12

Vakande av klockan som vanligt och morgonen och dagen har vart lika som de två senaste dagarna. Jobbet och slitit ! Har vart vid barnmorskan dock och hjärt ljudet såg fint ut 145slag i minuten och sf måttet 32cm. Så de kändes skönt ! Sen när jag kom hem från jobbet väntade älsklingen på mig sen åkte vi hem till morsan där jag la mig i deras utomhus bubbel pool och bubblade :) mysigt !! Sen så blev de hem och skruva ihop möbler till barnrummet :) nu sitter vi hos mor och far och har nyss ätit mat :) snart hem och gå med hunden sen blir de nog tv:n innan läggdags!

Av Ninni Laurila - 30 maj 2013 21:41

Vaknade av klockan imorse. Gick upp och år frukost och fixa mig som vanligt. Sen så lämnade jag troy vid mamma och gick och jobba. Efter jobbet så hämtade jag hem troy sen la vi oss och myste framför tv:n. Vid 4 tiden åkte vi till Västerås och handla en massa till bebisens rum <3 jätte kul :) + lite saker till mig. Nu sitter vi och väntar på spjälsängen och sen blir de duschen innan de är sov dags ! Imorgon ska vi till barnmorskan igen :)

Av Ninni Laurila - 29 maj 2013 18:50

Dagen började med att sova till halv 9 gick upp och fixade mig sedan så åt jag frukost. Sen så åkte jag och lämnade troy hos mamma och pappa. Lämnade bilen hos dem sen gick jag till jobbet. Efter jobbet gick jag hem till morsan och då hade jag just fått reda på att jag skulle få vara med i vi föräldrar gravid så i augusti så ska jag vara med där. Sen så tog jag med hunden hem och la mig i sängen ett tag innan jag matade kattungarna och troy. Efter de så blev de bara att slappa tills 5 tiden då jag lagade mat. Nu sitter jag och väntar på att bilbingon ska börja och jag har med min dryga bror som bara tjålar. Nu hoppas jag vi får vinna. Ha de gott !

Av Ninni Laurila - 28 maj 2013 21:12

Vaknade vid 05.00 första gången och gick upp och åt en macka sedan somnade jag om till halv 10 då jag gick upp och åt frukost och kolla på tv. Sedan åkte jag och troy hem till mamma och städade och troy fick vara ute på gården och springa av sig medans jag fixade. Sen gick jag ut och solade medans golvet fick torka. Efter de åkte vi hem och då klippte jag hela gräsmattan och troy var även med och sprang runt som en tok. Sen så gick vi in och städa här hemma och efter de blev de en kall dusch. Sen så la jag mig i sängen och vilade tills hjärtat kom hem. Då åkte vi ner till hamnen och åt glass sen så har vi bara myst resten av kvällen. I dag undra jag vart min energi kom ifrån, men är glad att den kommer då och då i stället för att man ska var trött och slut varje dag. Nu ligger jag i sängen och ska sova för imorgon väntas en dag med jobb i tredje klass. Ha de gott :)

Av Ninni Laurila - 27 maj 2013 17:46

Helt död imorse så sov till halv 11 nästan sen gick jag upp och tog en promenad med troy sedan så fixade jag frukost som blev fil och müsli :) efter de så fixade jag mig och kollad på tv sedan blev de att åka och lämna hunden hos pappa och efter de for jag iväg och jobbade på fritids i 3,5 timmar. Efter jobbet åkte jag och älsklingen och handlade denna veckas mat. Nu har vi nyss ätit och snart ska jag i väg på bilbingo :) sen blir de sängen :)

Av Ninni Laurila - 26 maj 2013 21:20

Kryssningen igår var mysig. Började med att träffa mamma en snabbis sedan så gick vi till hytten som var en insides hytt. Efter de så gick vi och spela sen så följde vi med mamma i mässen vid 7 tiden för att träffa mina gamla kollegor. Efter de gick vi och åt mat med syrran och ullis sen blev de bara massa mys och så kolla vi på karoke. Efter 10 så bestämde vi oss för att se om vi kunde få en annan hytt och de fick vi . En lyxhyttt och den var väldigt fin så där satt jag och jonatan mesta delen av kvällen och kolla ut över havet :) sen gick vi och la oss. I morse vaknade vi vid kvart i 8 och gick och åt frukost, jätte gott. Sen så gick vi till hytten och myste till klockan strax innan 10 då vi gick till shoppen och handlade mors dag present. Vid 11 så träffade vi mamma och följde med ner i mässen och fika. Sen blev de frågesport som vi alla var dåliga på och efter de gick vi och åt lunch som fick bli en Hamburg tallrik. Sen så gick vi till hytten och vilade i 1 timme och efter de packade vi ihop och gick av båten. Vi hämtade bilen i Slussen och sedan åkte vi hem och när vi kom hem så hade vi en jätte jätte glad hund som verkligen saknat oss, kattungarna också :) nu sitter vi framför tv:n och har nyss ätit glass, jordgubbar, grädde och maränger :) snart dags att sova !

Av Ninni Laurila - 25 maj 2013 12:11

Vaknade vid 08.00 vi låg kvar i sängen till halv 9 sedan gick vi upp och åt frukost. Sedan blev de en promenad med troy och efter de tog jonatan en cykelrunda runt barken och jag hoppade in i duschen sedan la jag mig framför tv:n. Sen tog jag och fixade håret och när de var klart kom jonatan hem. Han började klippa gräsmattan och jag åkte å hämta ut pengar och köpte strumpbyxor till mig. Nu så är jag redo för att åka och jonatan står i duschen nu. Om ca en timme så ska vi åka och lämna troy hos pappa och sedan förklara hur mycket katt mat kattungarna ska ha i kväll och imorgon bitti ;). Sen så far vi mot Stockholm och sedan så checkar vi in på Birka Stockholm och tar oss en kryssning. De ska bli så underbart att bara vara och komma iväg hem i från. Ha de gott de ska vi ha :)

Av Ninni Laurila - 24 maj 2013 19:10

Vaknade av klockan vid 07.00 gick upp och åt frukost sedan fixa jag mig in för jobbdagen. Jobbade 08.00-13.30 tog en rast vid 20 i 10 och kollade hur de gick för syrran och Alexander på hans nya skola :) de gick bra förutom att Alexander var lite blyg. Sen så jobbade jag igen och efter de åkte jag hem till pappa och hämta hem troy. Han är så bra han stället alltid upp med att ha troy <3 sen åkte vi hem och mata kattungarna och Alexander följde med, sedan hämta Jonna han och sen kom jonte hem och då åkte vi till Ludvika för att kolla efter en tröja som jag kan ha till kryssningen imorgon. Handlade en men den var inte så fin som jonte beskrev de så de visar sig vad jag har på mig. Sen handlade vi med mat som nu står i ugnen. Hemgjord potatis gratäng och lövbiff. Sen ska vi till jonatans mamma och ge henne en morsdag present sen blir de hem och mysa innan sängen kallar . Imorgon drar vi till sjös :) mys!

Ovido - Quiz & Flashcards