Snart två barns mamma !

Alla inlägg under augusti 2013

Av Ninni Laurila - 30 augusti 2013 13:56

I morse var morsan Ninni inte glad då vår lilla tjej ville gå upp halv 4 ZzZ. Men jonatan var snäll och hade henne halv 6 i alla fall men då somna hon i alla fall och så sov vi till halv 9 skööönt. Nu på dagen har vi träffat Emma Emilia och barnen <3 mysigt ! Nu sover äntligen vår tös men vad händer då ? Då kan inte jag sova även fast jag är trött... Tänkte vara vaken lite längre i kväll än alla andra dagar så nu ska jag stänga de blå tills jag somnar och får vila en stund i alla fall :) sen ska jag försöka få med jonatan ut i skogen och plocka lite svamp så vi får lite kantarell sås :) sen blir de mys hela dagen med mina två favoriter + våra älskade djur :)

Av Ninni Laurila - 29 augusti 2013 19:24

Idag vakna vi halv 9 och såg att de var tråkigt väder så de blev en riktig slö dag. Vi har mest legat framför tv:n eller ja jag har ätit två mål och lill skruttan har väl sugit tutte fram och tillbacks, men ska inte glömma att vi tog en lång promenad med troy i mellan åt.<3 vid 14.30 började vi dagen då vi fixa oss och hälsa på vid fritids. Sen så åkte vi hem och myste i sängen tills pappa/sambo kom hem, då åkte vi och handla. När vi kom hem från affären laga jag mat och jonatan städa och älskade tjejen sov. Har nyss fått massage av hjärtat och nu sitter jag vid tv:n med lill tjejen och jonatan fixar hans moppe :) ha de!

Av Ninni Laurila - 28 augusti 2013 09:21

Idag ska vi iväg och väga och mäta lill skruttan <3 förra onsdagen vägde hon 4435g och var 55cm vi får se vid två hur mycket hon gått upp nu :') stora tjejen är snart 4 veckor <3 tiden går så himla fort. Idag vaknade vi klockan 08.00 gick upp och åt frukost. Nu sitter vi framför tv:n eller ja jag gör de och Tilda sover i mitt knä <3 snart fixa mig och sedan fixa iordning Tilda sen blir de nog mys fram tills vi ska i väg till BVC sen får vi se vad dagen har att erbjuda. Puss hej

Av Ninni Laurila - 25 augusti 2013 15:09

Helgen har gått alldeles för fort.. I fredags var vi hem till mamma och pappa och blev bjudna på pizza och kladdkaka. Mums .. + i kanten var att vi gick dit :). I går så tog vi oss en biltur till Ludvika som gick bra Tilda somnade efter vägen :') vi lunchade på piren med syrran och Alexander och de var jätte gott. Sen åkte vi upp till rusta där vi handla hygien artiklar mest, efter rusta blev de dollar store där vi handla ramar och foto album + lite annat smått och gott. Foto albumet blev redan fult med Bilder på Tilda och hon är bara 3 Veckor ;) efter trippen till Ludvika åkte vi hem och myste en stund innan vi bestämde oss för att hälsa på i vibberbo. Tilda var vaken hela tiden där och då passade Ewa och Conny på att hålla i henne, tildas farmor och farfar.. Sen åkte vi hem och där hade vi främmande av mamma, pappa, syrran och Alex. Vi bjöd dem på paj och vaniljsås. När dem for hem åt vi mat och vid halv 10 gick vi och la oss alla tre <3 idag vaknade Tilda halv 6 och då tog jonte henne i två timmar så jag fick sova <33 sen vart hon hungrig och då fick hon mat sen somnade vi alla tre igen och sov till halv 10 :) då gick vi upp och åt frukost sen gick jag ut och klippte gräsmattan medan Tilda sov och jonatan städa köket. Nu myser jag och Tilda i soffan och ska snart hälsa på min mormor. Sen blir de storhandla och efter de en massa mys medan pappa ska ut och cykla :)

Av Ninni Laurila - 22 augusti 2013 17:49

Min familj är mitt allt <3 min sambo kommer hem från jobbet pussar både mig och Tilda och sen tar han och myser med sin dotter. Min dotter är helt underbar och väldigt snäll <3 sover som en stock och väldigt mycket på natten så jag får den sömn jag behöver :') min hund är underbar som myser med lill tösen vår <3 idag har Tilda och jag vart hos mormor/ mamma en sväng. Där fick troy stanna medan jag och Tilda tog en promenad till skolorna och hälsa på :') hon sov nästan hela tiden förutom när vi nästan var hemma hos mamma igen. När vi kom hem till mamma mata jag henne sen for vi hem och sov. Jonatan kom hem vid halv 5 då passa jag på att låta han mysa med sin dotter ifred. Jag tog med mig troy på en 30minutera promenad. Nu ska jag snart åka till affären och handla lite sallad sen blir de mat :) efter de en massa mys med sambon och dottern i soffan <3 jag älskar mitt liv som mamma :') ångrar de inte en sekund !

Av Ninni Laurila - 20 augusti 2013 08:15

Igår kämpe jag med förlossnings berättelsen men den finns ej på min blogg !!!

Av Ninni Laurila - 14 augusti 2013 13:11

Länge sen ! Har haft fullt upp med min underbara sambo och vår älskade dotter dessa dagar <3 de känns helt overkligt att vi är en alldeles egen familj men de är helt underbart <3 Tilda sover hur bra som helst på nätterna och äter och bajsar som man ska. Idag har vi vart på BVC och kollat så hon växer och jäser som hon ska och de gör hon så jag har bra bröst mjölk sa dem :') de känns jätte bra då jag har tvekat om jag har mjölk så hon klarar sig. Nu ligger Tilda och sover och vi ska äta lunch innan hon vill ha mat och mysa med oss. Jag ska försöka mig på att skiva om förlossningen så fort jag har ork tid och lust för just nu vill man bara mysa med sin familj när alla är vakna <3 ha de gott !!

Av Ninni Laurila - 10 augusti 2013 08:20

Idag blir vår älskade dotter en vecka <3

Ovido - Quiz & Flashcards