Snart två barns mamma !

Alla inlägg under juli 2015

Av Ninni Laurila - 18 juli 2015 06:20

i natt har wilda ätit 100 gånger känns de som .. Så nu när Tilda vakna klockan 05.50 var jag ap trött . Låg och myste med henne en stund innan jag gick upp och tog min detox som är så vidrig .. Sedan satte jag igång lite kaffe som aldrig händer annars då jag vill vakna till liv och sen satt jag äggen på kokning , för efter äggen och kaffet är de dags för en morgon pw . Tror de bara blir Tilda som följer med idag då dem andra sover ännu . Efter pwn ska jag göra mina magövningar innan de är dags för frukost nr två som blir pauluns müsli och yoghurt ! Mums. Sen ska då dem andra vakna så Jonatan kan hämta plankor innan vi åker till Möljan marknads i söderbärke. Efter får vi se vad vi hittar på om de blir Borlänge idag annars blir de imorgon . Hoppas ni får en fin dag :)

Av Ninni Laurila - 17 juli 2015 06:43

vakna klockan 06.00 med träningsvärk i axlarna , skönt ! Tilda ville kolla på Emil så hon fick göra de och jag fixade mig så länge medan Jonatan böt blöja på wilda ! Nu är han på jobbet och jag och Tilda har ätit vår första frukost och har klätt oss för att snart ta vår power Walk :) älskar att barnen har lärt sig att åk vagn så att vi kan gå på morgonen :) sen blir de lite magövningar innan frukost nr två som är havregrynsgröt :) senare ska vi åka till Björsbo och busa lite med kusinerna :)) sen får vi se vad som händer när Jonatan kommer hem förutom att storhandla och så ska jag testa springa lite !

Av Ninni Laurila - 16 juli 2015 12:54

en underbar morgon började klockan 06.15 :) Jonatan hade försovit sig så han sprang runt här hemma som en yr höna innan han åkte . Jag och Tilda och wilda myste innan vi kokade ett varsin ägg som vi åt innan vi gick ut på en promenad ! Blev 6,3km , vi stannade även och lekte en liten stund på vägen . När vi kom hem åt vi en stor portion gröt var innan vi fixade oss i ordning och åkte hem till Linn i Ludvika :) efter vi vart där slocknade Tilda som en stock och wilda somna också en liten stund . Nu ligger jag och wilda och myser i soffan och väntar på att stora syster ska vakna :) då blir de att fixa lunch till henne :) jag har redan ätit min mat låda .. Sen får vi se om vi åker och hälsar på pappa en sväng . När Jonatan kommer hem så ska jag åka och gymma med Linn och sedan blir de mat och mys med min stora älskling :) hoppas ni får en fin dag ?

Av Ninni Laurila - 15 juli 2015 11:03

idag vakande vi klockan 07.00 blev att äta första frukosten som blev 2 ägg för mig och ett för Tilda . Efter de klädde vi på oss och tog oss en pw på 4 km och så stanna vi och lekte lite . När vi kom hem fixade vi andra frukosten som vart en varsin portion havregrynsgröt :) Tilda åt upp allt och jag vart förvånad då hon brukar äta så lite frukost annars. Sen har vi vara lekt och busat till klockan 10 då pappa kom på En kaffe och vid halv 11 åkte han hem och då la jag en sur Tilda och wilda somnade faktist också bredvid mig på soffan så nu sover båda barnen så nu är de lugnt en stund :) ska Nog passa på att vila jag också :) när Tilda vaknat blir de lunch och sedan åker vi och handlar lite presenter och så till Linn för hon fyller ju år idag ! Sen åker vi upp till stan och firar henne <3 sen blir de hem och laga kvälls mat till familjen för själv tar jag mig en cykel runda innan. :) hoppas ni får en lika fin dag som jag :)

Av Ninni Laurila - 14 juli 2015 14:20

idag gick jag upp klockan 06.00 med Tilda och wilda Sov vidare till 7 :) jag och Tilda myste innan hon ville kolla på Emil , då passa jag på att tvätta och tömma diskmaskinen :) när wilda vaknat åt vi frukost och sedan mata jag henne innan vi skulle ut på promenad . Men jag kände för att styrke träna innan då jag ville att wilda skulle morgon bajsa innan och mycket riktigt när jag styrke tränat klart tog jag upp na ur baby sittern full med bajs ända upp till nacken och hela sidan . Så de va bara att ta av na alla kläder och kasta henne i ett bad :) sen blev de en promenad med mina prinsessor på 6km :) när vi Kom hem myste vi innan vi åt lunch och sedan somna Tilda gott och jag och wilda lika så . Vid klockan halv ett fick vi besök av Suss och Alexander :) mysigt ! Nu ligger jag och matar wilda och Tilda leker med lera och väntar på att få åka till Vibberbo och åka traktor :) så blir en vända dit när Jonatan slutat sen bara hem och laga mat innan vi ska ta en promenad med barnen och hunden :) sen blir de spel kväll med brorsan och Michelle när Tilda lagt sig :) ha en fin Dag

Av Ninni Laurila - 13 juli 2015 20:18

måndagen började klockan 07.40 då båda barnen vaknade samtidigt <3 jag tog mig en smothi och Tilda en macka innan jag ammade wilda och sedan tog vi oss en promenad på 50 min :) härligt ! Efter promenaden åkte vi hem till mormor och myste där en stund innan vi körde henne till bussen ! En vecka utan henne igen , så himla drygt .. Sen åkte vi hem och busa och åt lunch innan Tilda sov middag ! Efter middags vilan kom Amanda på en kaffe och sedan gick vi till brorsan och hälsa på där vi var till klockan 4 ca då vi gick hem och sällskap fick vi av Michelle och herkules :) när vi kom hem busade vi ute tills Jonatan kom hem då vi lagade kvällsmat som blev mackaroner och bacon :) sen for vi och handla hela familjen innan jag åkte på bilbingo här jag sitter nu bitter över att inte vunnit något .. Sen blir de läggdags när jag kommer hem !

Av Ninni Laurila - 12 juli 2015 14:33

lyckan när sitt barn kommer hem efter att ha vart på semester med sin mormor och morfar är obeskrivlig <3 innan hon kom hem cyklade jag runt barken på 1 timme och 23 minuter :) sen styrke träna jag och myste med wilda . När Tilda kom hem mös jag med henne ända tills wilda blev hungrig så nu sitter jag och matar henne sedan ska vi åka och storhandla . Sen får vi se vad vi hittar på :)

Av Ninni Laurila - 10 juli 2015 07:12

vaknade upp i ett härligt Göteborg av en wilda som var hungrig <3 igår kväll blev de mys framför tv:n på hotell rummet :) idag blir de god hotell frukost innan vi tar oss en promenad i Göteborg :) klockan 11 öppnar Liseberg så då kommer vi hänga på entrén ?. Haha . Sen ska vi bara mysa där hela dagen <3 saknar dock min stora flicka som nu är i tallin <3 ha en fin dag :)