Snart två barns mamma !

Alla inlägg under juli 2013

Av Ninni Laurila - 5 juli 2013 21:01

Vaknade av den förbannade klockan idag vid 9 tiden. Bara gå upp och äta frukost och sedan äta lite frukost. Vid 10 tiden hade vi tid hos barnmorskan men fick inte komma in fören kvart över... Idag vägde vi och tog stick i fingret och de gamla vanliga. Vikt: +8 sen inskrivning, sf mått 36,5cm och hjärtljud 145-150 och järnvädet låg på 119 så de stiger. De är så mysigt att få höra bebisen hjärta slå <3 nästa vecka är sista gången jag förmodligen får träffa Britt Marie då hon går på semester i 4 veckor och jag hoppas bebis är ute innan dess. Då ska jag prata med henne om hinn svepning. Vi fick även med oss journalerna då vi åker till Gbg i morgon och hon sa att man vet aldrig om de skulle komma där så lika bra att ha med sig.. Sen efter besöket åkte vi till Ludvika och fika och hämta en ruta som vi bytt. När vi kom hem målade jag lite på huset och jonatan klippte gräset. Vid 7 tiden åkte vi ner till hamn krogen och åt mat och nu sitter vi hemma och ska mysa. Blir tidig läggdags då vi far till Göteborg i morgon :) ha de !!

Av Ninni Laurila - 4 juli 2013 20:49

Inte kunnat skrivit på nån dag då jag lämnade in min tele på lagning. Men istället fick jag hem en ny iPhone idag så nu kan jag skriva igen. I natt så har jag bara sovit i två timmar... Vaknat och har aldrig riktigt somnat om och ätit flera gånger. De känns att de börjar närma sig med stormsteg tills lillen är ute. Jonna och Alex kom ialla fall och sa hej då innan dem åkte hem till Frövi idag. Sen så åkte jag ner och tog en fika med mig älskad vän Linn. Efter de så målade jag lite på huset och tvätta de sista på huset men klarade inte av de så länge då jag blev att må illa. Gick in och tog mig två rost mackor sedan gick jag och la mig i sängen. Somnade i en halv timme sen va de bara att gå upp och då kom hjärtat. Vi fyllde på bilen med en massa skit sen åkte vi till humboberget och kasta de. När vi åkte hem därifrån fick jag extremt ont av att bebisen sparkade mig på revbenen och knölade som bara den, de gjorde så ont att jag börja grina.... Nu är vi hemma och har ätit god mat. Hoppas på en natt med en massa sömn inatt och imorgon ska vi till barnmorskan igen :) ska bli spännande och se om sf måttet går på översta kurvan fortfarande :) ha de gott !!

Av Ninni Laurila - 1 juli 2013 19:01

Vaknade av väcka klockan imorse. Gick upp och fixade mig och sedan åt jag frukost, efter tog jag med mig hunden och satte mig i bilen och åkte hem till mamma där jag lämna av troy och tog med mig Jonna o h Alex. Vi åkte till furuvik där vi såg en massa djur, Alex åkte karuseller och sedan myste vi på en filt innan vi alla blev trötta. Så då bestämde vi oss för att åka hem. Bil resan gick bra även fast jag var trött. När vi kom hem så hoppade jag ditekt i sängen och somnade som en stock i en timme. Nu har jag nyss kollat på tv och nu väntar jag på att jonatan ska komma hem så jag får i mig nå mat nån gång ! Sen tror jag att jag ska slöa innan sängen kallar igen... Idag är de även juli och då kan jag säga att nästa månad så blir jag och jonatan föräldrar <3 vi längtar som bara den efter dig där inne <3

Ovido - Quiz & Flashcards