Snart två barns mamma !

Alla inlägg under mars 2013

Av Ninni Laurila - 26 mars 2013 10:49

De var i slutet av november början av december som vi skulle äta lilla julbordet hemma hos min mor och far. Min pappa hann inte ens komma innan för dörren innan han sa Ninni du är gravid jag åker och köper ett graviditetstest . Han åkte till Apoteket och när han kom hem sa han kag köpte de dyraste och då var de helt fel han hade köpt ägglossnings test. Jag åkte ner själv och bytte till ett graviditets test och fick en summa pengar tillbaks. Sen så kissade jag på clerblue testet och gick ut och sa till mamma och pappa vi får väl se då men jag tror ni två blir besvikna. De tog ca 2-3 minuter innan de kom något men när de väl kom upp stod de gravid 2-3 .. Jag visade mamma och pappa som blev överlyckliga och så klart jag också men min sambo stod hemma och lagade köttbullar och han hade ingen aning och jag ringde bara och sa att jag var gravid. De enda han sa var vi pratar om de sen. Jag kommer ihåg att jag tog en cigg sedan åkte jag hem till han och så pratade vi om de och jag såg han lycka i ögonen, men de tog ett tag för oss båda att förstå så på måndagen efter skulle jag operera mig och de gick bra. Efter de köpte vi ännu ett test som de stod gravid på. Jag litade inte på de och köpte väl minst 7-8st innan jag trodde lite på de. Sen så var vårt möte vid barnmorskan och då fick vi höra bebisen hjärta och då kändes allt verkligt. Men inte fören efter ultraljudet var vi helt säkra. Nu idag sparkar bebisen och är vild och vi längtar tills bebisen ska komma ut men de dröjer ett tag till. VI VÄNTAR MED SPÄNNING <3

Av Ninni Laurila - 26 mars 2013 09:30

Fick en sovmorgon :) som jag önskade , vikariepoolen ringde mig inte idag känns skönt då fick jag sova till halv 9. Nu sitter jag hemma hos mamma och har ätit havregrynsgröt med sylt till frukost . Blir att säga hej då till henne eftersom hon ska iväg på en veckas jobb igen. Sen ska jag hem och kolla på tv och sedan blir de en promenad med hunden innan jag ska iväg och jobba i 3,5 timmar på fritids. Sen hem och fixa kvällsmat till mig och mitt hjärta sen blir de tidig läggdags för imorgon börjar jag halv 8 och slutar halv 5. Min graviditet känns bra bebisen rörelse känner man lite varje dag men vissa dagar mycket mer än andra. Mysigt <3

Av Ninni Laurila - 25 mars 2013 08:41

Igår så vann jag vår matlagnings tävling med 2 poäng så blev 500kr rikare. Somnade på en sekund igår när vi gick och la oss. Vaknade halv 8 imorse pigg som en lärka men låg i sängen till 8 då jag gick upp och fixade havregrynsgröt till frukost. Sen fixade jag mig och nu sitter jag hos mor och far eftersom troy ska vara här i några timmar när jag ska i väg å jobba. Ska vara på dagis klockan 09.00 till 12.30 sen börjar jag direkt på fritids efter och jobbar till halv 5. Sen tror jag bara att de blir en slö kväll framför tvn med hjärtat <3 Hoppas ni får en bra dag .

Av Ninni Laurila - 24 mars 2013 16:09

God eftermiddag ! Gårdagens kväll blev helt okej. Maten hos mamma och pappa var hur god som helst. När vi kom hem igår så myste vi framför fångarna på fortet sedan blev de läggdags. Idag så har vi vart ut och pimplat men ingen fisk fick vi, troy sprang som en galning så han är trött nu. Jag har även förberett för kvällen sista mat tävling och den blir hemma hos oss och de är jag som ska laga maten. Jag har fixat klart desserten som är afteraight tårta med hem inkokta päronhalvor och grädde. Jag har också förberett snitzlarna :).. Snart ska jag fixa de sista innan mina gäster kommer vid 6 tiden. Gästerna är min mamma , pappa , bror och sambo :) vi alla har lagat mat en gång var och idag får vi se vem som får flest poäng och vinnaren vinner 500kr . De sista som ska fixas är rotfrukter i ugnen och pepparsås sedan steka snitzlarna. Jag hoppas de kommer smaka bra. sedan ska vi alla spela Bingolotto och mysa framför tv:n. Ha de gott för de ska jag ha :) imorgon väntas en full arbetsdag :)

Av Ninni Laurila - 23 mars 2013 17:06

Hej hopp ! Idag har vi ätit frukost tillsammans,sedan så myste vi ner oss i sängen ett tag till <3 sen så har jag vart och kollat på min brors innebandy match med syster, Rickard och Alexander. Dem förlorade som för de mesta. Efter de åkte jag hem och hämta min älskade sambo sen åkte vi hem till min mor och far och blev bjudna på påskmat. Jätte gott :) nu sitter vi i deras soffa och väntar på efterrätt och sedan ska vi spela kort. Vi får se vad kvällen har att erbjuda kanske bio eller bara en mysig hemma kväll :) bebisen i magen är vild i magen nu och de är så himla mysigt<3 sen vill jag bara säga att min älskling och min mamma är mina bästa vänner och jag skulle aldrig klara mig utan dem <3 puss hej

Av Ninni Laurila - 22 mars 2013 07:21

Helvetes morgon !! Förkylning från helvetet och ont i halsen. Men dock så brukar jag bara känna av de värsta på morgonen och kvällen. Klockan är 07.20 och jag har vart vaken i en timme. Ligger i sängen och kollar när min prins sover så djupt <3 skulle ha jobbat i 3 timmar idag men ringde igår och sa att de inte var nån idé när jag är så här förkyld vill inte smitta de stackars barnen till helgen. Men idag blir de ändå en tripp till kupolen för att handla ett par mamma byxor och ett par nya skor till mig, sen ska vi så klart storhandla när vi ändå är där. Och idag kommer även min syster med sin familj till smedjebacken för att hälsa på<3 vi får se vart dagen avslutas men i kväll ska jag i alla fall se gladiatorerna. Ha de gott.....
Idag går vi in i v.20+0 <3 och bebis i magen är livlig till och från men mysigt är de <3 <3 vi längta efter att få se dig <3

Av Ninni Laurila - 21 mars 2013 17:31

Idag så börjar jag jobba vid 08.00 till 11.00.sen kom jag hem och har blivit sjuk :( ..men jag och hjärtat fixade mat tillsammans sedan åkte han iväg och jobba. När han åkte la jag mig på soffan och där somnade jag i nästan två timmar. Sen tog jag en promenad med troy och efter de åkte jag hem till mor och far. Nu sitter vi och nördar vid varsin telefon. Väntar på att jag ska få mat och sedan ska jag hem och mysa ner mig i soffan och vänta på mitt hjärta som kommer hem rätt tidigt idag då blir de bara en massa mys <3
Inatt så sparkade vår bebis rejält i magen och de är så himla mysigt <3 läääääängtar !!!!

Av Ninni Laurila - 20 mars 2013 18:08

Morgonen började med en massa mys med hjärtat <3 sedan åkte vi till humboerget och kasta en massa skräp. Efter de spelade vi lite kort innan de var dags för mig att åka och jobba i två timmar. Första lektionen var engelska med 4-5orna sedan hade jag svenska med 6orna, lite lagomt dryga var dem. I morgon ska jag ha geografi och sedan engelska. Nu ligger jag hemma i mammas soffa och spelar Wordefeud... Väntar på att få mat :) sen ska jag hem och mysa ner mig i sängen och sova :) och vänta på mitt hjärta .. Vår bebis i magen verkar må bra och imorgon har halva tiden gått :) <3 ha de gott !

Ovido - Quiz & Flashcards