Snart två barns mamma !

Alla inlägg under januari 2015

Av Ninni Laurila - 19 januari 2015 15:52

Fixade oss tidigt i morse för att vara redo att vikariepoolen skulle ringa men icke sa nicke gjorde dem de så vi for hem till mamma och har myst här hela dagen! Tilda somnade vid kvart över 10 redan och sov i tre timmar.. Jag och mamma kollade skräck film och åt lite mat. När tilda vakna fick hon lunch och sedan bada vi två tillsammans <3 lekte och busa i vattnet innan jag gick upp och hon bada själv en stund. Nu ligger hon i sängen och lyssnar när morfar läser för henne. Själv är jag slö som bara den efter en natt med dålig sömn. Bebisen har tryckt mot kiss blåsan så jag fått kissat miljoner gånger

Av Ninni Laurila - 18 januari 2015 18:04

Idag har jag vart helt slut och jag fattar inte varför :s bakade pizza bullar till tilda imorse! Hon älskade de och de är ju toppen att ha i frysen när man ej orkar fixa lunch! Sedan busade vi innan hon somna vid halv 11, Jonatan gick ut och sprang och jag slocknade själv i soffan i 1,5immar! Tilda vakande 10 över ett och fick äta lite mat innan vi klädde på oss och for till björsbo för lite kalas firande av isabelle :) sen efter kalasandet åkte vi hem till mamma och pappa där vi fick mat och tilda en massa kläder :) så bortskämd av sin mormor och morfar! Nu ligger tilda i sängen och sover och jag ligger på soffan helt utslagen igen! Hoppas ni haft en bra helg för de har vi :)

Av Ninni Laurila - 17 januari 2015 17:46

Lagt tilda efter en mysig dag! På morgonen blev de massa bus och lek och sedan lämna vi tilda hos mormor och morfar för att sova sin vila. Vi for upp till Ludvika och handla present till mamma som fyller år idag. Sen stor handla vi och åkte hem med allt! Jag bakade mammas tårta och sedan åkte vi hem dit och myste med fika och kaffe, tilda busade en massa med sin moster jonna :) vi åkte hem vid kvart över 3 och har nu busat en massa och lekt! Jonatans chef Anders är nu här och dricker kaffe och jag ska börja laga min och Jonatans romantiska Middagar som vi planerat i en vecka <3 ska bara mysa och rå om varandra i kväll. Lätt att man glömmer av de när man har barn <3 hoppas ni får en lika bra kväll som jag tror vi komme få :)

Av Ninni Laurila - 16 januari 2015 11:56

Äntligen fredag :) den började vi med en mys frukost sen klädde jag och tilda på oss och for ner på öppna förskolan och lekte i två timmar :) nu är vi hemma hos mormor och morfar! Tilda sover efter att ha ätit lunch och jag sitter och äter Chokladpudding innan jobbet kallar :) mums! Ska jobba 1-5 idag! Kul att jobba lite :) sen blir de mys med hela familjen innan tilda ska sova för kvällen och för mig och Jonatan blir de att se tv och bara ta de lugnt för en gång skull :) imorgon fyller mamma år så då blir de fika!

Av Ninni Laurila - 15 januari 2015 20:01

Natten till idag var hemskt jobbig för vår lilla prinsessa <3 hon fick en hemsk hosta som började igår kväll och till slut kräktes hon upp massa slem och kunde intw alls sova. Så idag har Jonatan vart hemma med henne och ringt doktorn. Jag jobbade till halv 2 och hann precis med in till doktorn! dem undersökte allt och de var inga fel bara en vanlig förkylning med en extrem hosta. Stackars vår lilla prinsessa <3 känns skönt att vi vart upp och kollat i alla fall så vi slipper vara oroliga. Nu sover hon i alla fall sen två timmar tillbaks och har hostat till och från. Får hoppas de ger sig snart! Själv ligger jag och kollar på en unge i minuten och längtat tills tildas syskon ska komma till oss <3 jag hoppas ni haft en bra dag!

Av Ninni Laurila - 14 januari 2015 07:23

Idag är de onsdag vaknade av en väckarklocka istället för tilda och de kändes inte bra! men hellre att hon sov hos mormor och morfar i stället för att bli väckt av mig som ska iväg och jobba till 8. Så nu är jag på väg att klä mig och åka mot gubbo. Hoppas ni har en bra dag!

Av Ninni Laurila - 13 januari 2015 12:27

Sitter och väntar på att börja jobba igen! Tiden går väldigt segt men vad gör de om hundra år? De är ju pengar och tiden går säkert segt då jag saknar min lilla prinsessa som är på dagis idag <3 men hon älskar ju de så är inte ett dugg orolig :) idag jobbar jag till halv 5 sen ska jag hem och busa å leka med min prinsessa innan vi ska lämna henne hos mormor för att sedan sova där då jag börjar jobba klockan 8 imorgon till halv 5! Då slipper hon vara på dagis! Så för min del i kväll blir det att fixa lite i bebis rummet och sedan lägga mig i tid så jag är pigg till jobbet imorgon.

Av Ninni Laurila - 13 januari 2015 12:25

Sitter och väntar på att börja jobba igen! Tiden går väldigt segt men vad gör de om hundra år? De är ju pengar och tiden går säkert segt då jag saknar min lilla prinsessa som är på dagis idag <3 men hon älskar ju de så är inte ett dugg orolig :) idag jobbar jag till halv 5 sen ska jag hem och busa å leka med min prinsessa innan vi ska lämna henne hos mormor för att sedan sova där

Ovido - Quiz & Flashcards