Snart två barns mamma !

Alla inlägg under oktober 2015

Av Ninni Laurila - 19 oktober 2015 19:43

Mina underbara barn , shit vad jag älskar dem <3 idag har vi myst en stund på morgonen innan de blev stressigt för oss att åka å väga och mäta wilda och undersökning av doktorn gjordes ! Hon har blivit så stor från 3650g till 8200g , hehe ! Våra underbara barn börjar bli så stora ! Efter läkarbesöket har vi bara busat hemma hela dagen och de var välbehövligt att bara vara med mina underbara barn idag <3 vilken energi jag får av de <3 nu på kvällen har jag vart och tränat ett pass och de känns fint i bena nu :) . Så snart ropar nog sängen på mig ! Ha en toppen kväll

Av Ninni Laurila - 18 oktober 2015 20:49

Dessa dagar när jag känner mig slut grinig och jätte irriterad vill jag bara lägga mig under täcket och inte vakna fören dagen där på. Just en sån dag har jag haft idag .. Ush . Men fram och tillbaks har den vart underbar också, skum känsla . Nu ska jag lägga mig och sova och vakna glad med mina finaste prinsessor <3

Av Ninni Laurila - 16 oktober 2015 08:07

På tre år har jag vart gravid tre gånger, innan första graviditeten vägde jag 90kg som stannande på en vikt på 97kg vid förlossningen ! De var då min första prinsessa föddes den 3 augusti 2013! Tre månader efter förlossningen bestämde jag mig för att ta tag i min vikt och jag började promenera som sedan ledde till springning och gym träning. Ack så blev jag gravid rätt hastigt efteråt denna gång ej planerat ! I vecka 15 upptäckte vi att bebisen var död i magen och efter de bestämde jag mig för att ge allt både med träning och kost och tappade nästan 20 kg ! Sedan i augusti 2014 så fick jag reda på att jag var gravid igen och då slutade jag träna helt och börja äta dålig mat igen . (Jag var rädd för ännu ett missfall så sent) men denna gång gick allt som de skulle och den 17 april i år kom vår andra prinsessa. Idag står vikten på 69kg och då är de imorgon sex månader sen wilda kom till världen ! De bästa jag vet idag är mina barn , styrke träning och löpträning ! Jag hoppas på ännu bättre resultat på Wildas ett års dag ?????

Av Ninni Laurila - 13 oktober 2015 21:14

Dagarna bara flyger iväg ! Idag har jag hunnit gjort mycket när Tilda var på dagis. Blev först en timme på gymmet och sedan en promenad med wilda på 45 minuter :). Sedan käka vi lunch innan vi dammsög , damma och torka golv. Vi hann även med att tvätta två maskiner och sedan böt vi gardiner i köket . Sen var de dags att hämta Tilda från dagis och sedan åkte vi hem och busade till mamma och pappa hälsade på , då bjöd vi på kaffe och dem hade med sig fika. När dem åkt klädde vi oss och lekte ute en stund innan de var dags för wilda att få mat igen och då fixade jag vår mat också som blev lax och potatis. Mums ! Sen så har vi bara slappat hela kvällen <3 nu dags att sova !

Av Ninni Laurila - 12 oktober 2015 14:44

Idag myste vi på Morgonen innan vi fick besök av Zaara och barnen <3 barnen slocknade som stockar efter ! Wilda sov 2 timmar och Tilda 1,5 :) nu är vi hemma hos mamma men ska snart åka hem då hon nördar med sin platta :p .. För min del blir de ett grupp pass i kväll och sedan tidig läggdags .

Av Ninni Laurila - 11 oktober 2015 07:06

Redan söndag ! Helgerna bara springer i väg . Igår tog mamma och pappa med Tilda på hockey , Tilda hade tyckt att de var jätte kul och hon hade viftat med sin flagga och ropat heja Brynäs ! De är min Goa flicka de <3 vi städade här hemma och passade på att måla på Jonatans Friggebo när wilda sov ! Sen har jag tränat och jonatan och wilda stor handlat ! När wilda la sig igår så åt vi tacos och sedan for Jonte ut och meka med vår passat och jag åkte upp till Ludvika och myste med Linn i typ 2 timmar <3 välbehövligt med lite egen tid med henne ibland :). Nu på morgonen vaknade wilda klockan 05,40 men hon fick tjåla en stund innan jag gick upp . Så klockan 06.00 busade vi en stund innan hon fick ett rån och då passa jag på att städa undan i köket och tömde diskanskinen ! Sen koka jag mina ägg och fixade min gröt innan wilda fick en flakska med ersättning , hon var så trött och slockna igen . Så nu ligger jag uppe i sängen igen och de är ingen idé att somna om för då blir jag bara tröttare ! Idag ska jag i alla fall iväg och träna med mamma , vi får se vad de blir för träning . Efter de blir de bus med barnen innan vi ska vidare på barnens kusins kalas <3 Elma blir hela 4år , tänk vad tiden går fort !!! Tyckte nyss hon var en bebis ! Sen får vi se hur mycket mer vi hinner göra. Jag ska i alla fall springa i kväll . Som jag längtat efter de !

Av Ninni Laurila - 9 oktober 2015 19:00

Vi började morgonen med en massa MYS framför tv:n med frukost <3 sedan klädde vi oss och åkte till öppna förskolan å lekte ! Vid 10 i 11 kom Jonatan dit och då åkte vi vidare till Leos lekland i Västerås ! Sen hälsade vi på Maria och per med barnen i Surahammar :) . Nu har vi nyss lagt barnen och ska själva kolla på idol och äta ost bricka <3

Av Ninni Laurila - 7 oktober 2015 21:25

Morgonen börja som alltid med en mysig frukost med mina prinsessor <3 sen så for jag och lämna wilda hos pappa och tog med mig mamma för att lämna Tilda på dagis och sedan åkte vi och träna (y) efter passet lämna jag av mamma hemma ich tog med mig wilda hem för att äta lite innan vi gick med Lollo och totte :) efter de så busade vi innan vi åkte och hämta syrran på dagis ! Sen for vi hem till Zaara och baren och lekte en stund ! På vägen hem där ifrån hämta vi med Linn så vi kunde dricka lite kaffe och tjåla. Sen har jag myst med Jonatan och barnen innan jag tog En pw. Sen så har vi spelat monopol och nu ligger jag i sängen och ska sova (y) natti !

Ovido - Quiz & Flashcards